Въвеждане на услуги от типа "Епизоди от живота" и "Събития от бизнеса" предвижда проект "Трансформация на модела на административно обслужване", който ще се изпълнява от експерти на Министерски съвет, в сътрудничество с Националното сдружение на общините.
Проектът, който трябва да приключи до края на март 2017 г., е на стойност 4 507 300 лева. Това съобщи пресслужбата на кабинета.
Вместо традиционното предоставяне на различни самостоятелни услуги от различни институции, при услугите от типа "Епизоди от живота" и "Събития от бизнеса" те се групират от гледна точка нуждите и очакванията на потребителя за обезпечаване на обичайни и често срещани състояния и събития (раждане на дете, промяната в заетостта, заболяване, покупка на недвижим имот, стартиране на бизнес и др.).
Свързват административните съдилища в облака на държавната администрация
При този вид обслужване, с едно взаимодействие с институциите потребителят може да инициира две или повече отделни административни услуги. Данните в момента сочат, че при 63% от извършваните административни услуги от гражданите и бизнеса масово се изисква да предоставят информация, която вече е налична в различните държавни служби и администрации.
Какво предвижда пътната карта за развитие на е-управлението?
Новите услуги на практика ще спестят време на всеки, който има нужда да получи документ или удостоверение по различен бизнес или личен повод.
Проектът е първа фаза на промяна на настоящия модел на обслужване, като в обхвата му се включват надграждане на две стратегически информационни системи и пилотно внедряване в 50 администрации на централизиран механизъм за служебно заявяване и издаване на удостоверения.
Всеки българин - с държавен имейл
Предвижда се още и пълен преглед на съществуващите регистри, режими и услуги.
Източник: БТА