Учат потребители как да пазаруват правилно
Учат потребители как да пазаруват правилно / КЗП
Учат потребители как да пазаруват правилно
85106
Учат потребители как да пазаруват правилно
Учат потребители как да пазаруват правилно
Учат потребители как да пазаруват правилно
Учат потребители как да пазаруват правилно
  • Учат потребители как да пазаруват правилно
  • Учат потребители как да пазаруват правилно
  • Учат потребители как да пазаруват правилно
  • Учат потребители как да пазаруват правилно

Когато пазаруваме трябва да внимаваме с анонсите за намаления и промоции, както и за разлики между цената на стоката, когато сме я избрали и цената й на касата. Това обясни председателят на Комисия за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.

Обявено намаление, което не съществува е сред основните проблеми, с който се сблъскват потребителите.

При онлайн търговията следва да избираме търговци, които са посочили данни като телефон и имейл. Също така те трябва да са отбелязали правото ни за отказ до 14 дни на дефектна или нежелана стока.

Главен инспектор към КЗП Антония Кръстева обясни, че когато купуваме стока онлайн можем да я върнем до две седмици, дори ако не е дефектна, а просто, в случай, че не я харесаме.

При покупка на място обаче търговец не е длъжен след определен срок да ни смени или замени стоката. По тази причина е добре да се информираме с фирмената политика.

Димитър Маргаритов каза, че 50 % от жалбите в Комисията са свързани с рекламация на дефектни стоки или некачествени услуги. По думите му това са около 50% от 20 000 жалби, които комисията получава за година.

В рамките на инициативата "Училище за потребители" експерти на КЗП придружиха посетителите на търговски център и им показаха кои са важните стъпки когато пазаруват, за да са доволни от покупката. Събитието се проведе едновременно в София, Варна, Бургас, Русе, Пловдив и Монтана.

С "Училище за потребители" започва поредица от събития, с които България ще отбележи Световният ден на потребителите. Председателят на КЗП уточни, че датата се празнува, за да се фокусира вниманието на гражданите върху техните права, когато купуват стоки и използват услуги.