Силното търсене на онлайн реклами увеличи печалбата на Google
Силното търсене на онлайн реклами увеличи печалбата на Google / netinfo

Водещият интернет гигант Google Inc. („Гугъл”) отчете увеличение на печалбата си за второто тримесечие благодарение на силното търсене на онлайн реклами, предаде ДПА.

Компанията обяви, че през второто тримесечие приходите й са се увеличили с 58 процента до 3,87 млрд. долара спрямо 2,46 млрд. долара за същия период на миналата година. Google е отчел печалба от 925,1 млн. долара или 2,93 долара за една акция в сравнение с 721,1 млн. долара или 2,33 долара за акция за второто тримесечие на 2006 година, предаде БТА.

Обявените данните показват, че Google е запазила позициите си на водеща интернет търсачка с пазарен дял от над 50 процента. Главният изпълнителен директор на Google Ерик Шмид съобщи, че компанията е ускорила работата си в Азия по създаване на електронни страници на местните езици. Шмид обяви, че приходите от сайтовете на Google възлизат на 2,49 млрд. долара или 64 процента от общите приходи, което е със 74 на сто повече спрямо данните за миналата година.

Разходите на компанията рязко са се повишили до 1,21 млрд. долара спрямо 972 млн. долара за същия период година по-рано. За информационни центрове, сървъри и мрежово оборудване са похарчени 575 млн. долара.

Към 30 юни 2007 г. Google разполага с налични средства в размер на 12,5 млрд. долара и персонал от 13 786 души. Един месец по-рано служителите на компанията са наброявали 12 238 души, посочва ДПА.