Нови материали придават необикновен дизайн на колите
Нови материали придават необикновен дизайн на колите / снимка: БГНЕС

Средностатистическият автомобил е направен от стомана, пластмаса и стъкло, но някои автомобилни производители се насочват към разлагащи се по биологичен път материали, които придават на колите необикновен дизайн, предаде ДПА.

Някои от концептуалните модели, показани на автомобилното изложени във Франкфурт, демонстрираха в каква посока точно са се насочили автомобилните компании, пише БТА.

Един от примерите е концептуалният автомобил Citroen C-Cactus ("Ситроен Се-Кактус"), базиран на модела Ситроен Се 4 (C4), изработен от биологично разлагащи се материали, които намаляват теглото и цената, според френската автомобилна компания.

"Тапицерията на пода е направена от рециклирана кожа, изработена от кожени остатъци. При нормални условия те не биха могли да се използват в кожарските работилници", информира говорителят на компанията Томас Албрехт във Франкфурт. Седалките са изработени от втвърдена пяна, а много други части са направени от корк, като повърхността на вратите и на контролното табло е от необработена вълна, която може да бъде рециклирана."

Моделът на Fiat Panda Aria ("Фиат Панда Ариа") също е направен от естествени материали. Тапицерията на седалките е от лен, кокосов орех и вълна.

Външните панели са изработени от еко-смола и са боядисани с бои, които са безвредни за околната среда, уточни говорителят на Фиат Томас Керн, допълвайки, че някои автомобилни части биха могли да бъдат използвани като тор, вместо да се озоват на сметището, в края на "житейския" си цикъл.

Същото важи и за тапицерията на седалките, която използва Mazda ("Мазда"). Японската автомобилна компания съобщи в Хирошима, че е разработила първите тъкани за производството на коли, които са от 100 процента растителни материали и не съдържат пластмаса. Те са и огнеупорни. Седалките ще бъдат монтирани запърви път в микробус, захранван с водород, който ще дебютира на автомобилното изложение в Токио по-късно този месец.

Материалите, от които са направени повърхностите, не трябва амо да опазват околната среда, но и да имат луксозен вид. Така клиентите ще се чувстват значително по-добре в автомобила, посочи Астрид Шафмайстер от Johnson Controls ("Джонсън контролс"), производител на автомобилни части.(БТА)