/ Thinkstock/Getty Images
Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на електронни магазини да заблуждават за наличностите на промоционални стоки и за срока на доставка на поръчките, съобщиха от комисията.
 
Последните нарушения, които са констатирали от Комисията, е, че онлайн магазин за стоки за свободното време не е информирал коректно клиентите си за наличните количества от пуснати в промоция артикули. Сайт за продажба на уреди за дома пък не е спазвал посочения срок за доставка на поръчките. Нелоялните търговски практики са били установени и забранени от комисията.

От Комисията за защита на потребителите посочиха, че промоционалните стоки може да са с ограничени наличности, но при извършването на поръчката търговецът е редно да информира потребителите за това. Освен това продавачът може да откаже доставка на заявените от потребителите стоки, но само при наличието на разумни аргументи. От Комисията призоваха потребителите да настояват за спазване на срока за доставка. В противен случай те имат право да се откажат от онлайн покупката.
 
Комисията уточни, че търговците са длъжни да информират клиентите си, когато предлаганите от тях стоки са в ограничени количества и поради това съществува риск да не са в състояние да изпълнят поръчката си. При изчерпване на наличностите на обявени за продажба стоки търговците биха могли да опитат да ги доставите чрез други търговци.
 
От Комисията за защита на потребителите са категорични, че когато търговците са се ангажирали с конкретни срокове за доставка на поръчките, задължително следва да ги спазват.