Искат ясни социални ангажименти при концесиониране на пристанищата
Искат ясни социални ангажименти при концесиониране на пристанищата / netinfo

За ясни социални ангажименти в договорите за концесия на българските пристанища се обедниха синдикатите по време на дискусия за бъдещето на портовете, организирана от КНСБ. От ръководството на конфедерацията настояват за пренасяне на действащия колективен трудов договор в сключения концесионен договор за минимум една година.

От КНСБ се обявиха също за анализ на сключените и бъдещите договори за концесия на пристанищата у нас, както и за финализиране на Националната програма за развитие на пристанищата. Програмата е в процедура на съгласуване, докато Бъде подписано споразумението, което разпределя изплащането на японския кредит, с който ще бъдат изградени контейнерните терминали във Варна и Бургас, обясни Наталия Христова, директор на държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура”.

До 2010 година трябва да бъде избран концесионерът, който ще инвестира в оборудването на двата терминала и ще започне експлоатацията им от 2015 година. Георги Тодоров от дирекция „Концесии” в транспортното министерство допълни, че всеки кандидат-концесионер представя социалната си програма, а при сключване на договор се задължава да изпълнява действащият колективен трудов договор. Синдикатите обаче настояват за по-ясни ангажименти, които да не позволят уволняването на служители при концесиониране, какъвто е случаят с вече концесионираното Пристанище Свищов.