Възможностите за развитие на местната икономика ще обсъдят представители на дигиталния и традиционния бизнес по време на EDIT on the Road Велико Търново. Срещата, организирана от мрежата за дигитално развитие EDIT съвместно с Google, ще се проведе на 28 октомври в Хакерспейс Велико Търново. Събитието е част от тримесечната инициатива EDIT on the ROAD, която обхваща 7 града в България. Основна цел на организаторите е да подкрепят развитието на технологичния и дигитализирането на традиционния бизнес в страната.
На предпоследното събитие от поредицата Саша Безуханова - основател на MOVE.BG и инициатор на отворената мрежа EDIT - ще представи резултатите от националната анкета InnovationShip, проведена през 2016 г. от EDIT, за състоянието на дигиталната екосистема в България. Като дигитален пионер - от позицията си на дългогодишен Главен мениджър на HP за България, съосновател на първия ИКТ клъстър в София, както и носител на приза Дигитална жена на Европа за 2013 - тя ще разкаже и как се създава и фасилитира ИТ индустрия в България и за нуждата да се поддържа връзката между традиционния и дигиталния бизнес.
Представителят на Google Биляна Пантева ще покаже първи стъпки за изграждане на ефективно онлайн присъствие с фокус върху създаване и подобряване на фирмения уебсайт и промотирането му като темите включват основни понятия за SEO, SEM, Социални медии, Email marketing и др. Нейната презентация е полезна и подходяща както за предприемачи и собственици на традиционен бизнес, така и за хора, възнамеряващи да развиват такъв.
Заедно за местната екосистема
Местният предприемачески дух ще бъде представен от Милен Георгиев.Той е съосновател и управител на Екстрапак ООД и Експерта ООД. Още от училищните си години Милен е запален по математиката и информатиката, участва в състезания и олимпиади. Обича бизнеса и заедно със съученици основава Екстрапак ООД през 1995 г. и Експерта ООД през 1997 г. Днес Екстрапак е европейски лидер в производството на рекламни търговски опаковки, а Експерта ООД разработва българската ERP система с отворен код - bgERP. Милен смята, че успехът на България зависи от бизнеса, а успехът на българския бизнес зависи от скоростта, с която ще овладее дигиталните технологии.
Следобедната сесия от целодневната програма на събитието предвижда работилница за местните дигитални и конвенционални бизнеси, водена от Ирина и Петър Горялови - коучове по организационно лидерство за изпълнителни директори от DreamersDo. Темите, разглеждани по време на работилницата са свързани с предизвикателствата пред дигитализацията на бизнеса в Габрово, но и възможностите, които тя може да отвори пред него. Заедно, участниците ще създават работещи стратегии за развитието на града. Коя би била идеалната екосистема, подкрепяща дигитализацията на бизнеса в Габрово и как заедно да се направим по-конкурентна местната икономика - са въпросите, чиито отговори бъдат търсени.
EDIT On The ROAD началото
Мащабната обиколка на страната EDIT On The ROAD стартира през август с нетипична плажна конференция във Варна. EDITogether Varna: Digital Meets Art се проведе в рамките на инициативата “Варна - Европейска младежка столица 2017” под патронажа на кмета на Варна Иван Портних. Конференцията на брега на морето срещна технологични пионери, артисти и предприемачи. Тя даде началото на турнето EDIT On The ROAD, чиято последна спирка ще бъде Русе.
В рамките на всяко събитие в страната е предвидена лекция от утвърден на международно ниво предприемач, презентация на инструментите за онлайн присъствие на Google, както и работилници за идентифициране на предизвикателствата и възможностите за развитие на регионалния бизнес чрез въвеждане на дигитални решения. Турнето е първият подобен проект на мрежата за дигитално развитие EDIT (Economic Development via Innovation and Technology), която беше създадена през 2016 г. в рамките на платформата за социални иновации MOVE.BG. През лятото към инициативата се присъедини и технологичната компания Google.
EDIT On The ROAD финалът
Дигиталното турне на EDIT и Google ще завърши с конференция в София на 23 ноември. Неин гост ще бъде комисарят по дигиталните въпроси Мария Габриел, както и високопоставени представители на световни технологични компании. Целта на събитието, освен да представи резултатите от тримесечната обикока EDIT on the ROAD, е и да даде заявка за потенциала на България на бъде регионален дигитален хъб на Балканите.
Събитието се осъществява с медийната подкрепа на Нетинфо.
На предпоследното събитие от поредицата Саша Безуханова - основател на MOVE.BG и инициатор на отворената мрежа EDIT - ще представи резултатите от националната анкета InnovationShip, проведена през 2016 г. от EDIT, за състоянието на дигиталната екосистема в България. Като дигитален пионер - от позицията си на дългогодишен Главен мениджър на HP за България, съосновател на първия ИКТ клъстър в София, както и носител на приза Дигитална жена на Европа за 2013 - тя ще разкаже и как се създава и фасилитира ИТ индустрия в България и за нуждата да се поддържа връзката между традиционния и дигиталния бизнес.
Представителят на Google Биляна Пантева ще покаже първи стъпки за изграждане на ефективно онлайн присъствие с фокус върху създаване и подобряване на фирмения уебсайт и промотирането му като темите включват основни понятия за SEO, SEM, Социални медии, Email marketing и др. Нейната презентация е полезна и подходяща както за предприемачи и собственици на традиционен бизнес, така и за хора, възнамеряващи да развиват такъв.
Заедно за местната екосистема
Местният предприемачески дух ще бъде представен от Милен Георгиев.Той е съосновател и управител на Екстрапак ООД и Експерта ООД. Още от училищните си години Милен е запален по математиката и информатиката, участва в състезания и олимпиади. Обича бизнеса и заедно със съученици основава Екстрапак ООД през 1995 г. и Експерта ООД през 1997 г. Днес Екстрапак е европейски лидер в производството на рекламни търговски опаковки, а Експерта ООД разработва българската ERP система с отворен код - bgERP. Милен смята, че успехът на България зависи от бизнеса, а успехът на българския бизнес зависи от скоростта, с която ще овладее дигиталните технологии.
Следобедната сесия от целодневната програма на събитието предвижда работилница за местните дигитални и конвенционални бизнеси, водена от Ирина и Петър Горялови - коучове по организационно лидерство за изпълнителни директори от DreamersDo. Темите, разглеждани по време на работилницата са свързани с предизвикателствата пред дигитализацията на бизнеса в Габрово, но и възможностите, които тя може да отвори пред него. Заедно, участниците ще създават работещи стратегии за развитието на града. Коя би била идеалната екосистема, подкрепяща дигитализацията на бизнеса в Габрово и как заедно да се направим по-конкурентна местната икономика - са въпросите, чиито отговори бъдат търсени.
EDIT On The ROAD началото
Мащабната обиколка на страната EDIT On The ROAD стартира през август с нетипична плажна конференция във Варна. EDITogether Varna: Digital Meets Art се проведе в рамките на инициативата “Варна - Европейска младежка столица 2017” под патронажа на кмета на Варна Иван Портних. Конференцията на брега на морето срещна технологични пионери, артисти и предприемачи. Тя даде началото на турнето EDIT On The ROAD, чиято последна спирка ще бъде Русе.
В рамките на всяко събитие в страната е предвидена лекция от утвърден на международно ниво предприемач, презентация на инструментите за онлайн присъствие на Google, както и работилници за идентифициране на предизвикателствата и възможностите за развитие на регионалния бизнес чрез въвеждане на дигитални решения. Турнето е първият подобен проект на мрежата за дигитално развитие EDIT (Economic Development via Innovation and Technology), която беше създадена през 2016 г. в рамките на платформата за социални иновации MOVE.BG. През лятото към инициативата се присъедини и технологичната компания Google.
EDIT On The ROAD финалът
Дигиталното турне на EDIT и Google ще завърши с конференция в София на 23 ноември. Неин гост ще бъде комисарят по дигиталните въпроси Мария Габриел, както и високопоставени представители на световни технологични компании. Целта на събитието, освен да представи резултатите от тримесечната обикока EDIT on the ROAD, е и да даде заявка за потенциала на България на бъде регионален дигитален хъб на Балканите.
Събитието се осъществява с медийната подкрепа на Нетинфо.