BMW затвърди спортния си имидж със сериите 02
BMW затвърди спортния си имидж със сериите 02 / netinfo

Когато BMW (Бе Ем Ве) отпразнува 50-годишнината си през 1966 г., компанията пусна модел, който бе проектиран да се конкурира на пазар, доминиран предимно от италиански спортни коли. Закритият автомобил с две врати беше пуснат в производство с обозначението 1600-2, съчетавайки характеристиките на спортна кола със семеен салон.

През първата година 1600-2 се предлагаше за 8650 марки (5945 д.), само с 1000 марки (687 д.) по-малко от седана с четири врати, информира ДПА.

Въпреки че 1600-2 бе с мощност 85 конски сили, той развиваше максимална скорост от 160 км./ч. и предлагаше място за четири души плюс багаж, реакцията на купувачите не беше силна.

И все пак експертите на BMW разбраха, че компанията е на път да постигне нещо значително и автомобилът изигра основна роля при затвърждаването на спортния й имидж.

В края на 50-те години на 20-ти век BMW разработи няколко решения за модели, които се увенчаха със слаб успех, и стратезите на компанията трябваше да измислят нещо ново. През 1967 година 1600-2 беше допълнен с версия кабриолет, 1600 ti, снабден с по-мощен двигател от 105 конски сили. През 1968 г. BMW напълно премахна обозначението "-2", като кръсти новия си модел с 2-литров двигател 2002.

Представянето на 2002 с мощност 100 конски сили беше подобрено до 130 конски сили при модела 2002 tii.

BMW бе доволна от успеха на тази серия модели и през 1971 г. представи туристическа версия, която стана предшественик на сегашния спортен комби модел, но отчете ниски продажби.

Друга идея на компанията преживя грандиозен провал. В разгара на петролната криза през 1973 г. BMW пусна в производство модела 2002 турбо с мощност 170 конски сили и максимална скорост от 210 км. в час. Между 1973 и 1974 г. от модела бяха произведени само 1672 бройки.

Въпреки всичко проектът "02" беше голям успех за компанията. През 1973 г. автомобилът бе подобрен отново и през 1975 г., когато първото поколение от сериите "3" трябваше да го замени, компанията представи новия икономичен 1502.

1502 не бе много спортен с двигател с 75 конски сили, но се продаваше толкова добре, че до 1977 г. се имаше успех наред със сериите "3". От него бяха произведени близо 10 процента от общото пуснатите сериите "02" или 831 734 автомобила.

Днес BMW предпочита да описва сегашната серия "1" като достоен наследник на легендарното поколение "02". (БТА)