17 са кандидатите за проектиране и строителство на участък с дължина близо 4.5 км от автомагистрала "Струма", който включва и тунел „Железница". Индикативната стойност на поръчката е 250 млн. лв. без ДДС, съобщават от пътната агенция.

Тръжната процедура е за изпълнител на 4.46-километров участък от АМ „Струма" между км 366+000 и км 370+460, който включва и тунел „Железница". Той ще е 2 километра, което го прави най-дългия в страната.

Отворените оферти по реда на постъпването им в деловодството на Агенция „Пътна инфраструктура" са на:

• Обединение „Галерия Струма" ДЗЗД;
• Асталди ЕС ПИ ЕЙ;
• Обединение „Струма Лот 3.1 -Железница" ДЗЗД;
• ДЗЗД „Ташяпъ-Струма 2017";
• Консорциум „Струма лот 3.1"
• ДЗЗД „Железница 2016-Дуйгу-инжконсултпроект-екип Котов";
• Обединение „БГ Струма Железница 2020";
• Обединение „Тунел Железница 2016" ДЗЗД
• Обединение „Геопът - Железница - К";
• ДЗЗД „Лот 3.1 Тунел Железница";
• СП ИТИНЕРА СпА - СИНА СпА
• „ИНЧ" АД;
• ХВС Галерия ДЗЗД;
• Д/в Актор -АЕР ДЗЗД;
• Обединение „Струма Железница";
• Обединение „КОНДОТЕ - МОНОЛИТ" ДЗЗД;
• ДЗЗД АМ Струма тунел 2016.

Тунел „Железница" е част от отсечката Благоевград - Крупник на АМ „Струма". Предвидено е строителство на 2 мостови съоръжения с обща дължина около 700 м - едното от тях преминава над жп линията София - Кулата и над пътя Симитли - Благоевград. Срокът за изпълнение е 1400 дни.

Проектът ще бъде реализиран по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г.

От АПИ напомнят, че обществената поръчка стартира в края на миналата година от Националната компания „Стратегически инфраструктурни проекти" (НКСИП). На 7 април Народното събрание прекрати дейността на НКСИП. От средата на май тази година всички дейности на Компанията преминаха към АПИ.