Спад в продажбите на „Мерцедес” през април
Спад в продажбите на „Мерцедес” през април / netinfo

X„Даймлер Крайслер” съобщи, че продажбите на неговото поделение за луксозни автомобили „Мерцедес кар груп” са паднали с 3 процента през април до 97 800 превозни средства.

Промяната на модела в субкомпактаната „Смарт” класа беше съществен фактор за спада спрямо миналата година, обяви концернът. Продажбите на „Смарт” паднаха рязко с 24,6 процента до 7 200 превозни средства.

"Смарт" е на загуба от години, но се очаква новата двуместна версия да донесе печалба по-късно тази година, съобщиха източници от индустрията, пише БТА.

Продажбите на водещата търговска марка "Мерцедес" се понижиха с 0,7 процента до 90 600 превозни средства през април, но нараснаха с 2,2 процента през първите четири месеца на годината до 365 000 превозни средства.

Общите продажби на "Мерцедес" за първите четири месеца на 2007 г. се свиха с 2,8 процента до 384 600 коли в сравнение с миналата година най-вече поради проблемите със „Смарт”.

Компанията съобщи, че продажбите на изключително конкурентния японски пазар са паднали с почти една трета заради по-високият курс на еврото спрямо йената, който допълнително е затруднил европейските производители.