Граничният контролно-пропускателен пункт "Видин" при Дунав мост 2 е един от най-натоварените по интензивност на товарния трафик в България и напоследък се превръща в основен граничен пункт за товарните автомобили, пътуващи към Западна Европа.
Една голяма част от пътуващите през ГКПП "Калотина" се пренасочват към "Видин", съобщават от пресцентъра на "Гранична полиция".
Опашката на чакащи на изход от България към Румъния, пред подстъпите на мостовото съоръжение, в празничния ден е около 10 км., каза директорът на смесеното българо-румънско дружество "Дунав мост 2" Людмил Димитров. За последните 24 часа са преминали през пункта 2 000 автомобила, от които 700 са товарните. На ГКПП "Видин", който се намира след преминаването на моста на румънска територия, на изход работят всичките шест платна, от които на пет се обработват ТИР-овете, а на едно леките автомобили, уточни Димитров.
От седмици трафикът на пункта е интензивен и периодично опашката от чакащи се движи от 8 до 15 км. Така товарните автомобили се налага да стоят на опашки до 3 дни, за да преминат, каза още Димитров. "Пътна полиция " - Видин е създала организация и част от чакащите се пренасочват на временен паркинг в района на видинския ферибот.
Над 8-километрова опашка от тирове на „Дунав мост 2“, някои вече чакат трети ден
Товарният трафик е интензивен на изход и за другите гранични пунктове с Румъния - ГКПП "Русе" и ГКПП "Оряхово", съобщиха от "Гранична полиция". През ГКПП "Оряхово" преминават само товарни превозни средства, но работи само една линия на ферибота и не успява да обслужи засиления трафик.
Организацията по граничния контрол на ГКПП "Видин" се осъществява от румънската страна, а проверките се извършват от съвместни българо-румънски гранични екипи.
Проблем, който увеличава времето за граничен контрол на товарните автомобили е, че поради инфраструктурата на пункта на румънска територия се налага автомобилите от ЕС да изчакват заедно с камионите от трети страни по отношение, на които проверката е по продължителна.
Задължителна е и проверката на всички камиони заради засиления мигрантски натиск. На товарните автомобили се прави тест с газанализатор за въглероден диоксид. Ако се отчетат завишени количества, то превозното средство се претърсва щателно за мигранти, допълват от "Гранична полиция".
Една голяма част от пътуващите през ГКПП "Калотина" се пренасочват към "Видин", съобщават от пресцентъра на "Гранична полиция".
Опашката на чакащи на изход от България към Румъния, пред подстъпите на мостовото съоръжение, в празничния ден е около 10 км., каза директорът на смесеното българо-румънско дружество "Дунав мост 2" Людмил Димитров. За последните 24 часа са преминали през пункта 2 000 автомобила, от които 700 са товарните. На ГКПП "Видин", който се намира след преминаването на моста на румънска територия, на изход работят всичките шест платна, от които на пет се обработват ТИР-овете, а на едно леките автомобили, уточни Димитров.
От седмици трафикът на пункта е интензивен и периодично опашката от чакащи се движи от 8 до 15 км. Така товарните автомобили се налага да стоят на опашки до 3 дни, за да преминат, каза още Димитров. "Пътна полиция " - Видин е създала организация и част от чакащите се пренасочват на временен паркинг в района на видинския ферибот.
Над 8-километрова опашка от тирове на „Дунав мост 2“, някои вече чакат трети ден
Товарният трафик е интензивен на изход и за другите гранични пунктове с Румъния - ГКПП "Русе" и ГКПП "Оряхово", съобщиха от "Гранична полиция". През ГКПП "Оряхово" преминават само товарни превозни средства, но работи само една линия на ферибота и не успява да обслужи засиления трафик.
Организацията по граничния контрол на ГКПП "Видин" се осъществява от румънската страна, а проверките се извършват от съвместни българо-румънски гранични екипи.
Проблем, който увеличава времето за граничен контрол на товарните автомобили е, че поради инфраструктурата на пункта на румънска територия се налага автомобилите от ЕС да изчакват заедно с камионите от трети страни по отношение, на които проверката е по продължителна.
Задължителна е и проверката на всички камиони заради засиления мигрантски натиск. На товарните автомобили се прави тест с газанализатор за въглероден диоксид. Ако се отчетат завишени количества, то превозното средство се претърсва щателно за мигранти, допълват от "Гранична полиция".