По 140-150 тира минават на ден по главната улица през Провадия. Не е останал здрав прозорец, къщите се тресат от постоянните вибрации, има и много катастрофи, би тревога областният управител на Варна Тодор Йотов.
На последното заседание на Министерски съвет той поставил въпроса за обходен път Тервел-Айтос и натовареното движение на тежките 20-тонни машини – камиони, цистерни, зърновози, да се изнесе извън Провадия.
„Още повече, че има решение на правителството от 22 март за отваряне на два нови контролно-пропускателни пункта между България и Румъния – при Крушари и Кайнарджа за лекотоварни до 3.5 тона, които също ще минават през Провадия“, коментира пред „Труд” Тодор Йотов.
Служебният министър на регионалното развитие Спас Попниколов е взел решение да се образува комисия за изработване на този изключително важен проект за втория по големина град във Варненска област.
„Къщите се рушат, а застрахователите отказват да ги застраховат заради големия риск”, би аларма още преди 5 години кметът на Провадия Филчо Филев. Местните хора от години се борят срещу постоянния трафик, които освен че руши къщите, замърсява въздуха, предизвиква мощен тътен и много инциденти.
Преди четвърт век е имало проект за обходен път за около 20 млн. лева с прокарването на тунел през скалния венец, но той е бил замразен.
На последното заседание на Министерски съвет той поставил въпроса за обходен път Тервел-Айтос и натовареното движение на тежките 20-тонни машини – камиони, цистерни, зърновози, да се изнесе извън Провадия.
„Още повече, че има решение на правителството от 22 март за отваряне на два нови контролно-пропускателни пункта между България и Румъния – при Крушари и Кайнарджа за лекотоварни до 3.5 тона, които също ще минават през Провадия“, коментира пред „Труд” Тодор Йотов.
Служебният министър на регионалното развитие Спас Попниколов е взел решение да се образува комисия за изработване на този изключително важен проект за втория по големина град във Варненска област.
„Къщите се рушат, а застрахователите отказват да ги застраховат заради големия риск”, би аларма още преди 5 години кметът на Провадия Филчо Филев. Местните хора от години се борят срещу постоянния трафик, които освен че руши къщите, замърсява въздуха, предизвиква мощен тътен и много инциденти.
Преди четвърт век е имало проект за обходен път за около 20 млн. лева с прокарването на тунел през скалния венец, но той е бил замразен.