Най-много повтарящи класа ученици има в Добрич, а варненските са с най-добри резултати. Това показва анализ на Североизточния район, правен през май тази година от Албена Бонева – председател на фондация „Ръка за помощ”.
Впечатление прави голямата диспропорция в отделните области, посочи авторът на изследването. Докато във Варна са съсредоточени 80 процента от лекарските практики например, в по-малките населени места децата са ощетени в това отношение. Така стоят нещата и по отношение на образованието, обясни Бонева.
Според нея проблем е неумението на специалистите да разбират и вникват в потребностите на децата.
Най-често неудачите в училище се свързват с нисък успех или натрупани отсъствия, но трябва да си дадем сметка, че те са продиктувани от някакъв семеен риск, коментира авторът на изследването.
Все още броят на социалните работници и психолози в училище е малък, а педагозите не могат да се справят сами, смята Бонева. Според нея училището трябва да се превърне в общност, в която заедно да работят
родители, ученици и учители.
Впечатление прави голямата диспропорция в отделните области, посочи авторът на изследването. Докато във Варна са съсредоточени 80 процента от лекарските практики например, в по-малките населени места децата са ощетени в това отношение. Така стоят нещата и по отношение на образованието, обясни Бонева.
Според нея проблем е неумението на специалистите да разбират и вникват в потребностите на децата.
Най-често неудачите в училище се свързват с нисък успех или натрупани отсъствия, но трябва да си дадем сметка, че те са продиктувани от някакъв семеен риск, коментира авторът на изследването.
Все още броят на социалните работници и психолози в училище е малък, а педагозите не могат да се справят сами, смята Бонева. Според нея училището трябва да се превърне в общност, в която заедно да работят
родители, ученици и учители.