Чужденците асоциират България с евтино море и лошо обслужване
Чужденците асоциират България с евтино море и лошо обслужване / снимка: Impact Press Group, архив

Чуждестранните туристи асоциират България предимно с морето и плажовете й, а в по-малка степен – с музиката, виното, ритуалите и занаятите. Имиджът ни е на евтина дестинация, където обслужването, чистота и сигурността не са на добро ниво. Това показват резултатите от изследвания, представени във Варна на информационна среща, организирана от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма. Форумът е по повод разработването на стратегия за бранд „България", който трябва да бъде въведен до началото на февруари 2013 г.

Според проучванията близо 60 % от чуждестранните туроператори не знаят нищо за България или за тях тя е непопулярна дестинация. Туристите са на мнение, че държавата ни с нищо не превъзхожда основните си конкуренти. Като такива изследванията посочват Гърция, Турция, Австрия и Чехия.

Рационалните фактори, които влияят на потребителя при избора му на място за почивка, са цената, хотелската база, климатът, обслужването, чистотата и сигурността, както и възможностите за разглеждане на исторически забележителности. По голяма част от тези критерии България не получава добри оценки от анкетираните. Затова и екипът стратегията бранд „България" предлага в нея да бъдат заложени послания за добрите условия за настаняване, богатата ни история, чистата природа и благоприятният климат.

През 2011 г. България е посетена от близо 9 млн. чужденци, като половината от тях са почивали в страната ни. На ден те се похарчили между 70 и 86 евро. В зависимост от средната продължителност и разходите пазарите с най-голям приоритет за нас Германия, Русия, Румъния и Великобритания. В групата с висок приоритет попадат Гърция, Чехия, Украйна, Полша и Холандия. Като пазари със среден приоритет авторите на изледванията оценяват Сърбия и Македония.