Каква е ролята на музеите за съвременно изкуство за развитието на градовете и как паметниците от соца могат да бъдат трансформирани.
Лекция на тази тема изнесе във Варна независимият писател, куратор и културен теоретик от Ирландия Луси Котер, която живее и работи в САЩ. В отворена дискусия тя изтъкна ролята на музеите като дестинация за туризъм и граждански активности, които увеличават жизнеспособността на градовете и създават нови възможности за жителите им.
Необичайна изложба показва живота през соца (СНИМКИ)
„Контекстът, в който се сътворява съвременното изкуство, се променя. В много от европейските държави средствата, които се отпускат за изкуство, са съкратени поради политически решения. От една страна светът на изкуството става саморефлективен - отразява себе си по отношение на политическите и културни реалности.
От друга страна в много европейски държави има надигане срещу повторна поява на паметниците от страна на крайно десни политически сили, което прави въпроса за присъствието и смисъла на тези паметници от тоталитаризма все по-актуален”, обясни пред Дарик Котер.
Целта не е тези паметници да бъдат харесвани, а да бъдат релевантни на съвременното изкуство и вкус. Ролята на настоящия дискурс по отношение на изкуството не е да задоволи хората, а да постави нови въпроси за съдържанието и смисъла му, добави тя.
Лекция на тази тема изнесе във Варна независимият писател, куратор и културен теоретик от Ирландия Луси Котер, която живее и работи в САЩ. В отворена дискусия тя изтъкна ролята на музеите като дестинация за туризъм и граждански активности, които увеличават жизнеспособността на градовете и създават нови възможности за жителите им.
Необичайна изложба показва живота през соца (СНИМКИ)
„Контекстът, в който се сътворява съвременното изкуство, се променя. В много от европейските държави средствата, които се отпускат за изкуство, са съкратени поради политически решения. От една страна светът на изкуството става саморефлективен - отразява себе си по отношение на политическите и културни реалности.
От друга страна в много европейски държави има надигане срещу повторна поява на паметниците от страна на крайно десни политически сили, което прави въпроса за присъствието и смисъла на тези паметници от тоталитаризма все по-актуален”, обясни пред Дарик Котер.
Целта не е тези паметници да бъдат харесвани, а да бъдат релевантни на съвременното изкуство и вкус. Ролята на настоящия дискурс по отношение на изкуството не е да задоволи хората, а да постави нови въпроси за съдържанието и смисъла му, добави тя.