Съветниците подкрепиха новите критерии и намаления за пътуване
Съветниците подкрепиха новите критерии и намаления за пътуване / DarikNews.bg, архив

44 съветници подкрепиха предложението на общинска администрация за новите критерии и намаления за пътуване на учащи, възрастни и хора с увреждания. Предложението бе прието и със становището на Постоянната комисия по проекти, международно сътрудничество и евроинтеграции, което представи в зала председателят й Бойчо Биволарски: „В т.1 Пътуване на учащи във вътрешноградски транспорт да се допълни текста :" и Тримесечна абонаментна карта за пътуване на стойност : - за една линия 30,00 лв." В т.6.1 да се допълни текста: „и за брой издадена тримесечна абонаментна карта в размер на : - за една линия - 37,20 лв." Трима от заседателите се въздържаха, а един бе против.

До гласуването се стигна след около половинчасови дебати в зала по време на ноемврийската сесия на местния парламент. Днес гласуваме най-преференциалните цени за пътуване и карти, които са насочени към хората, които пътуват активно, коментира в зала Диян Димитров-председател на ПК по финанси и бюджет. По думите му, новият градски транспорт, се нуждае от сериозна поддръжка и не бива да се впускаме в крайности, които биха обрекли общинското дружество „Автобусни и тролейбусни превози" в несъстоятелност. „Много е хубаво всичко да бъде безплатно, но това води до кратковременна устойчивост на проекта. Днес говорим за цени и преференции и трябва да намерим баланса. Смятам, че това предложение е балансирано".

Според Янко Янков обаче социалният елемент не е застъпен, защото пенсионерите със социална пенсия не биха могли да си позволят предложените цени или пък са задължени всеки месец да чакат на дълги опашки, за да си закупят карта.

Общинска администрация е готова с още варианти, които ще предложим в бъдеще, за да облекчим още социални групи от обществото, увери съветниците зам.-кметът Йордан Николов. Картите ще бъдат преходен период преди въвеждането на електронната система за таксуване, когато ще приключим втория етап от проекта за Интегриран градски транспорт. Тогава ще можем да бъдем още по-гъвкави в предложенията си по отношение на социалната политика, добави вносителят на предложението.

А ето какво решение подкрепиха съветниците:

-Всички учащи - ученици, студенти и докторанти редовно обучение от Стара Загора, ще могат да ползват месечна абонаментна карта на стойност 10,00 лв. за пътуване по една линия, от 15,00 лв. - за две линии и от 22,00 лв. - за цялата градска мрежа. Правото на пътуване се доказва след представяне на документ, удостоверяващ, че лицето се обучава през съответната учебна година на територията на общината.

-Месечната абонаментна карта за пенсионери, с постоянна адресна регистрация в Стара Загора, за една линия ще бъде на стойност 15,00 лв., за две линии - 24,00 лв. и за цялата градска мрежа - 30,00 лв. Правото на пътуване се доказва след представяне на лична карта, пенсионно решение и актуална снимка. Навършилите 68 години, с размер на пенсията до 300 лв., ще заплащат за пътуване по една линия месечна абонаментна карта от 10,00 лв. Правото на пътуване се доказва след представяне на лична карта, документ удостоверяващ размера на получаваната пенсия и актуална снимка. Пенсионери над 80 години ползват безплатна месечна абонаментна карта за пътуване по една линия по избор.

-Жители на Стара Загора с трайни увреждания над 71 %, с размер на пенсията до 300 лв., ползват месечна абонаментна карта за пътуване по една линия на вътрешноградския транспорт на стойност 15,00 лв. Правото на пътуване се доказва с лична карта и документ, удостоверяващ размера на получаваната пенсия и решение на ТЕЛК.

-Всички учащи от учебните заведения в Стара Загора и пенсионерите, с постоянен адрес в селата на територията на община Стара Загора, ще ползват 50% намаление на редовната цена на месечната абонаментна карта за пътуване от съответното населено място до Стара Загора и обратно.

-Издава се на месечна карта за две линии на стойност 41 лв., с която ще могат да се комбинират две линии /автобусни, тролейбусни или смесени/, което ще осигури трансфер на пътниците от една линия към друга, без това да има допълнителна финансова тежест за тях.