Българският учител трябва да бъде сериозно финансово мотивиран, за да може да се справя със съвременните предизвикателства в българското училище.
Образователният министър ще посети Казанлък
Това каза в Казанлък образователният министър Красимир Вълчев. Той даде висока оценка на съвместната работа между работодателите, образователните институции и общината в града във връзка с дуалното обучение.
Три проблема, в търсене на съдействие е споделила по време на срещата с него кметът на Казанлък Галина Стоянова: задържането на ученици в реновирани изцяло училища в малките населени места, нуждата от продължение на ппоекта за дуалното обучение и съдейстиве в намирането на сгради, които да опемат обучението на ученици от казанлъшките училища, които се обучават в двусменен режим. Това са ППМГ „ Никола Обрешков“ и СОУ „Екзарх Антим Първи“. Ресурсът от допълнителните сгради и помещения е необходим, предвид изискването за обучение в едносменен режим в българските училища.
Има проблеми, има и рискови ученици, призна министърът след среща с директори на училища и детски градини в Казанлък. Голяма част от тези 22 хиляди ученици, които тази година влязоха в класните стаи, продължават да са рискови, тъй като те или не посещават училище или не владеят български език.
400 милиона повече за образование през 2019 г.
Необходим е строг контрол и затягане на дисциплината спрямо учители и родители, а инсталирането на видеокамери за лицево разпознаване, е един от методите за справяне с проблема, смята министър Вълчев.
В Казанлък просветният министър призна и за още един проблем-този в Центъра за деца със специални образователни потребности в Мъглиж. Извършва се проверка и ще бъдат взети мерки.
Вълчев информира още, че през тази учебна година министерството заделя 25 млн лева за стимулиране на ученици с различни таланти за участие в извънкласни форми и се обяви за идеята учени от БАН да намерят място и в класните стаи.
Министър Вълчев: Оставаме с усещането, че БАН целенасочено търси конфронтация с държавата
Бързата писта, която дава възможност за придобиването на педагогическа специалност за голяма част от техническите висшисти, е също друг вариант за попълване на дефицита на учители в родното училище.
В Казанлък образователният министър посети сградата на Техническия колеж, фирма „Арсенал”, а следобед ще проведе срещи и разговори в общините Мъглиж, Гурково, а в Стара Загора ще присъства на 75-годишния юбилей на ПГСАГ „Лубор Байер”.
Образователният министър ще посети Казанлък
Това каза в Казанлък образователният министър Красимир Вълчев. Той даде висока оценка на съвместната работа между работодателите, образователните институции и общината в града във връзка с дуалното обучение.
Три проблема, в търсене на съдействие е споделила по време на срещата с него кметът на Казанлък Галина Стоянова: задържането на ученици в реновирани изцяло училища в малките населени места, нуждата от продължение на ппоекта за дуалното обучение и съдейстиве в намирането на сгради, които да опемат обучението на ученици от казанлъшките училища, които се обучават в двусменен режим. Това са ППМГ „ Никола Обрешков“ и СОУ „Екзарх Антим Първи“. Ресурсът от допълнителните сгради и помещения е необходим, предвид изискването за обучение в едносменен режим в българските училища.
Министърът обяви още, че няма да бъдат закривани училища, в които се обучават ученици по специалностите, включени в Списъка със защитените професии. Учениците, които се обучават в тези защитени специлалности ще получават и по-високи стипендии, а в самите училища ще се позволят и маломерните паралелки. Новината идва само два дни, след като от МОН разшириха списъка със защитените специалности с още три. Към списъка бяха добавени специалностите електроника, електротехника и автоматика.
Има проблеми, има и рискови ученици, призна министърът след среща с директори на училища и детски градини в Казанлък. Голяма част от тези 22 хиляди ученици, които тази година влязоха в класните стаи, продължават да са рискови, тъй като те или не посещават училище или не владеят български език.
400 милиона повече за образование през 2019 г.
Необходим е строг контрол и затягане на дисциплината спрямо учители и родители, а инсталирането на видеокамери за лицево разпознаване, е един от методите за справяне с проблема, смята министър Вълчев.
В Казанлък просветният министър призна и за още един проблем-този в Центъра за деца със специални образователни потребности в Мъглиж. Извършва се проверка и ще бъдат взети мерки.
Вълчев информира още, че през тази учебна година министерството заделя 25 млн лева за стимулиране на ученици с различни таланти за участие в извънкласни форми и се обяви за идеята учени от БАН да намерят място и в класните стаи.
Министър Вълчев: Оставаме с усещането, че БАН целенасочено търси конфронтация с държавата
Бързата писта, която дава възможност за придобиването на педагогическа специалност за голяма част от техническите висшисти, е също друг вариант за попълване на дефицита на учители в родното училище.
В Казанлък образователният министър посети сградата на Техническия колеж, фирма „Арсенал”, а следобед ще проведе срещи и разговори в общините Мъглиж, Гурково, а в Стара Загора ще присъства на 75-годишния юбилей на ПГСАГ „Лубор Байер”.