Мая Манолова и Надежда Чакърова
Мая Манолова и Надежда Чакърова / Обществен посредник Стара Загора
197 са подадените жалби и сигнали от старозагорци до местния обществен посредник от началото на годината. Преобладаващите оплаквания са свързани с благоустройството – 21 на брой. Следват казуси за административното обслужване на гражданите – 15, екологията – 14, градския транспорт – 10, както и такива, засягащи дейността на ВиК.
 
20 са жалбите срещу частни съдебни изпълнители-почти два пъти повече в сравнение със същия период на миналата 2018 г., както 11, свързани с дейността на мобилни оператори, неизплатени възнаграждения, отпуснати банкови кредити или случаи, по които е било образувано съдебно дело.
 
В приемната на посредника е регистриран един сигнал от администрацията на Омбудсмана на РБ, както и няколко запитвания на българи от чужбина (Холандия, САЩ, Германия и др.) по въпроси от гражданското състояние, издаване на европейска здравна карта, пенсионно осигуряване и др.
 
За полугодието са характерни интензивните лични посещения на гражданите в приемната на Надежда Чакърова, използването на електронен път за подаване на сигнали, както и запитванията по служебния телефон на посредника. Всички получават своевременна консултация (писмена или устна), отговор за предприетите действия, съвет или необходимата информация по въпроса. В случай, че не може да бъде осигурено посредничество, гражданите са пренасочвани към компетентната институция, като им се дава съвет какви действия да предприемат за разрешаване на техните проблеми. Във всички останали случаи се извършва предварително проучване (по документи, чрез проверки на място или събиране на допълнителна информация) преди да бъдат предприети каквито и да било мерки от страна на посредника.
 
Анализът за свършеното през първите шест месеца на годината от местния обществен посредник ще бъде представен на юлската сесия на Общинския съвет утре.