Протест се проведе в центъра на София заради превръщането на улица „Съборна” в пешеходна. Живеещи и работещи там са недоволни, че няма къде да паркират и искат преразглеждане на решението на Общинския съвет, предава NOVA.
Силва Георгиева има пет търговски обекта на улицата. Казва, че от началото на юли, когато зоната става пешеходна, бизнесът й е застрашен от фалит.
„Нашите стоки идват от чужбина по различно време, в различни дни, в различни часове. Плащаме на всяко влизане, защото камион няма как да влезе”, разказа жената.
Автомобили могат да спират само между улиците „Леге” и „Цар Калоян”. Местата за паркиране са 12. Шест от тях са за живеещите в района, останалите са служебен абонамент. Това, според гражданите, превръща паркирането на тази и съседните улици в надпревара.
Идеята за превръщане на улицата в пешеходна е на „Спаси София”, главния архитект и заместник-кмета по транспорта. Одобрена е от Столичния общински съвет. Според протестиращите в проекта са използвани неверни данни за трафика.
„Данните ясно показват не само на тази улица, а и на много други в центъра, че пешеходците имат огромен превес пред автомобилите, но голяма част от инфраструктурата е оставена на автомобилите”, коментира Борис Бонев, общински съветник.
Протестиращите се заканват да продължат с демонстрациите, ако общинският съвет не преразгледа решението си. От общината отговарят, че предстоят нови разговори с тях.
Силва Георгиева има пет търговски обекта на улицата. Казва, че от началото на юли, когато зоната става пешеходна, бизнесът й е застрашен от фалит.
„Нашите стоки идват от чужбина по различно време, в различни дни, в различни часове. Плащаме на всяко влизане, защото камион няма как да влезе”, разказа жената.
Автомобили могат да спират само между улиците „Леге” и „Цар Калоян”. Местата за паркиране са 12. Шест от тях са за живеещите в района, останалите са служебен абонамент. Това, според гражданите, превръща паркирането на тази и съседните улици в надпревара.
Идеята за превръщане на улицата в пешеходна е на „Спаси София”, главния архитект и заместник-кмета по транспорта. Одобрена е от Столичния общински съвет. Според протестиращите в проекта са използвани неверни данни за трафика.
„Данните ясно показват не само на тази улица, а и на много други в центъра, че пешеходците имат огромен превес пред автомобилите, но голяма част от инфраструктурата е оставена на автомобилите”, коментира Борис Бонев, общински съветник.
Протестиращите се заканват да продължат с демонстрациите, ако общинският съвет не преразгледа решението си. От общината отговарят, че предстоят нови разговори с тях.