/ БГНЕС, архив
Общинарите обсъждат трамвайното трасе в центъра на София
97903
Общинарите обсъждат трамвайното трасе в центъра на София
  • Общинарите обсъждат трамвайното трасе в центъра на София
Два варианта за трамвайното трасе в центъра на София бяха обсъдени вчера на съвместно заседание на комисиите по транспорт и на устройство на архитектурата в Столичната община.
 
Първият предлага трамваите 1, 6, и 7 да влязат в подлеза под НДК и по този начин да се отдалечат от жилищните сгради по бул. "Скобелев". Това ще струва на Общината близо 20 млн. лева, както и година ремонт на трасето. Вторият вариант е линиите по бул. "Скобелев" да бъдат преместени откъм Софийския районен съд, но трамвай номер 6, който стига до долната част на район "Лозенец”, да не бъде възстановен, а заместен с тролей от "Петте кьошета" до "Лозенец". Това би струвало с близо 13 млн. лева по-малко. Предстои Столичният общински съвет да избере един от двата варианта.
 
Протестиращи блокираха столичен булевард, искат си трамвая

Столичната община е под натиск заради живеещите по бул. "Скобелев", които се оплакват от шума на трамваите, но и от живеещите в "Лозенец", които искат маршрута на трамвай 6 да бъде възстановен.
 
Зафир Зарков, зам.-председател на транспортната комисия, обясни пред Дарик, че с варианта с допълващия тролей проблемът ще бъде решен по-бързо и по-евтино. Освен това, по думите му, ще бъде постигната по-голяма честота на транспортното обслужване.
 
От БСП-София предложили да не бъде закривано трамвайното трасе на линия 6, а за бул. "Скобелев" да бъде намерено технологично решение, съобщи председателят на структурата Калоян Паргов.
 
Тайни агенти ще следят за мръсни автобуси и груби шофьори

Гергин Борисов от "Спаси София" е на съвсем различно мнение. Според него първият вариант представя тролея като много близък до оригиналното трасе на линия 6, но не е, защото това значи прекачване от тролея на трамвай на "Петте кьошета". Що се отнася до втория вариант - това ще струва на общината 22 млн. лева и ще остави пътуващите с трамвай 7 - втората най-натоварена линия в София, за година без транспорт.