Работна група от община „Тунджа на посещение в Гърция
Работна група от община „Тунджа на посещение в Гърция / netinfo

Работна група от община "Тунджа", водена от кмета на общината Георги Георгиев, ще бъде на учебно посещение в община Калабака, Република Гърция от днес до 23 октомври.

Целта на посещението е обмяна на опит с екипа на местна инициативна група по разработването и прилагането на Стратегията за местно развитие, придобиване на практически знания по реализираните там местни дейности и проекти. Съгласно двустранно утвърдената програма, по време на посещението са предвидени срещи в офиса на МИГ в Калабака и презентации на програмите ЛИДЕР, в които участва МИГ, както и посещения на предприятия, съфинансирани от програма ЛИДЕР. Тунджанската работна група ще бъде приета от  кмета на община Калабака и кмета на община Пили, както и от  президента на търговско-промишлената палата на Трикала. Ще бъдат обсъдени възможностите и перспективите за бъдещо партньорство между  местната инициативна група на община Калабака и потенциалната МИГ на територията на община "Тунджа".

В съставът на тунджанската делегация са заместник-кметът на общината Станчо Ставрев, екипът на проекта по подхода ЛИДЕР, представители на бизнеса, общински съветници, кметове на населени места.

На 3 юни 2009 г. кметът на община "Тунджа" Георги Георгиев подписа договор с МЗХ и Разплащателната агенция за предоставянето на помощ по под-мярка 431-2 на Програмата за развитие на селските райони за изпълнението на представеният от общината проект "Придобиване на умения и постигане на обществена активност за потенциална местна инициативна група на територията на община "Тунджа". С това на практика в общината реално стартира подготовката за прилагането на ОС 4 ЛИДЕР от ПРСР 2007-2013 г. Проектът се реализира в течение на 20 месеца на основата на публично-частно партньорство на община "Тунджа" с кооперация "Единство" в с. Ботево и народно читалище "Просвета" в с. Тенево. Общият размер на одобрената финансова помощ по под-мярка 431-2 на ПРСС е в размер на 171 062 лева.