Всички отдели в община Стралджа работят по подготовка оценка на трудовите изпълнения на служителите, информира Атанаска Христова, нач.отдел Административно-правен.
Формулярът включва оценка степента на реализация на целите от работния план на съответния служител, изпълнение задълженията по длъжностната характеристика, оценяват се също така и редица компетентности - техника, ориентиране към резултати, изграждане на отношения, комуникативност и др. Срокът за подготовката на документите е 30 ноември. Според г-жа Христова тази дейност предхожда оценката на кадрите в общината и се приема твърде сериозно от всички началник отдели, тъй като ако на този етап не е обвързана с работната заплата, то при негативни резултати може да се стигне и до освобождаване на съответния служител. За да се избегне субективизма има възможност служителите да правят възражения по оценките. Контролът по подготовката на документа е възложен на по-висшестоящия ръководител. Този вид оценки се правят ежегодно в общината още от 2002 г. и влизат задължително в досието на служителите. Нормативно е уредена с Наредбата за устройството и реда за атестиране на служителите в държавната администрация.