В градски условия всеки от нас е попадал в рискова ситуация по време на шофиране- задръстване, неправилно изпреварване, отнемане на предимство, неправилно престрояване или престой. След тях често се стига до щети по автомобилите - брони, калници, мигачи, фарове, решетки.
При инцидент, в който няма пострадали и спор за вина, можем да попълним двустранен протокол. В този случай се избягва съставяне на акт за установено административно нарушение, който носи и наказателно постановление, глоба, отнемане на контролни точки, отбелязва комисар Йордан Дундаков. Задължително условие е щетите да са малки, колите да могат да се движат и двамата шофьори да са единодушни за вината.
Двустранен протокол за произшествие се попълва като се спазят няколко задължителни условия: не трябва да има пострадали лица; в пътното произшествие са участвали само две превозни средства; няма никакъв вид друго повредено имущество, освен двете превозни средства; между двамата шофьори има абсолютно съгласие относно обстоятелствата при инцидента, както и единодушие за вината; и двамата водачи трябва да притежават необходимите права за управление на съответното МПС, с които се е случил инцидента; не трябва да бъдат употребявали алкохоли или други упойващи вещества.
Ако дори едно от горните условия не бъде спазено, то тогава водачите задължително трябва да уведомят Пътна полиция за случилото се, като тогава протоколът се издава от тях.
И все пак, в случай, че се наложи да попълвате подобен документ, е добре да сте наясно с подробностите по неговото съставяне. Двустранният констативен протокол за пътно произшествие се попълва два пъти с абсолютно еднакво съдържание за двете страни. Всеки ще пише по два пъти. Синята колона се попълва задължително от виновния - този, който е причинил произшествието.
Жълтата колона е за пострадалия - този, който са блъснали. В случай, че има възможност, добре е в двустранния констативен протокол за пътното произшествие да се посочи име и телефон на свидетел в случай, че застрахователите не искат да признаят протокола. В средната колонка се описват обстоятелствата за всяка една от страните. Опциите са ограничени, но това не бива да бъде стряскащо. Просто изберете най-близката до случая опция.
Съставя се схема на произшествието. Задължително е да се посочат имената на улиците, където е станал удара, както и да се отбележи коя от колите е МПС А и коя е Б. В полето „Видими щети на превозно средство Х“ се вписва това, което следва да бъде възстановено от застрахователя, видимите щети. Застрахователите правят огледи, така че не бива да ви притеснява, ако пропуснете нещо. Все пак, опитайте да бъдете изчерпателни. След приключване на двустранния констативен протокол за пътното произшествие, двата екземпляра се сравняват и подписват.
Важно е да сте наясно, че пострадалият водач трябва да се яви не по-късно от 7 дни след подписването на протокола при застрахователя на виновния водач, заедно с автомобила си. Там той трябва да представи документите на превозното средство, свидетелството си за правоспособност на управление, екземпляра от двустранния протокол и попълнен от виновния водач Доклад на застрахователя.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК. Там очакваме и вашите коментари
При инцидент, в който няма пострадали и спор за вина, можем да попълним двустранен протокол. В този случай се избягва съставяне на акт за установено административно нарушение, който носи и наказателно постановление, глоба, отнемане на контролни точки, отбелязва комисар Йордан Дундаков. Задължително условие е щетите да са малки, колите да могат да се движат и двамата шофьори да са единодушни за вината.
Двустранен протокол за произшествие се попълва като се спазят няколко задължителни условия: не трябва да има пострадали лица; в пътното произшествие са участвали само две превозни средства; няма никакъв вид друго повредено имущество, освен двете превозни средства; между двамата шофьори има абсолютно съгласие относно обстоятелствата при инцидента, както и единодушие за вината; и двамата водачи трябва да притежават необходимите права за управление на съответното МПС, с които се е случил инцидента; не трябва да бъдат употребявали алкохоли или други упойващи вещества.
Ако дори едно от горните условия не бъде спазено, то тогава водачите задължително трябва да уведомят Пътна полиция за случилото се, като тогава протоколът се издава от тях.
И все пак, в случай, че се наложи да попълвате подобен документ, е добре да сте наясно с подробностите по неговото съставяне. Двустранният констативен протокол за пътно произшествие се попълва два пъти с абсолютно еднакво съдържание за двете страни. Всеки ще пише по два пъти. Синята колона се попълва задължително от виновния - този, който е причинил произшествието.
Жълтата колона е за пострадалия - този, който са блъснали. В случай, че има възможност, добре е в двустранния констативен протокол за пътното произшествие да се посочи име и телефон на свидетел в случай, че застрахователите не искат да признаят протокола. В средната колонка се описват обстоятелствата за всяка една от страните. Опциите са ограничени, но това не бива да бъде стряскащо. Просто изберете най-близката до случая опция.
БГНЕС
Съставя се схема на произшествието. Задължително е да се посочат имената на улиците, където е станал удара, както и да се отбележи коя от колите е МПС А и коя е Б. В полето „Видими щети на превозно средство Х“ се вписва това, което следва да бъде възстановено от застрахователя, видимите щети. Застрахователите правят огледи, така че не бива да ви притеснява, ако пропуснете нещо. Все пак, опитайте да бъдете изчерпателни. След приключване на двустранния констативен протокол за пътното произшествие, двата екземпляра се сравняват и подписват.
Важно е да сте наясно, че пострадалият водач трябва да се яви не по-късно от 7 дни след подписването на протокола при застрахователя на виновния водач, заедно с автомобила си. Там той трябва да представи документите на превозното средство, свидетелството си за правоспособност на управление, екземпляра от двустранния протокол и попълнен от виновния водач Доклад на застрахователя.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК. Там очакваме и вашите коментари