Бетнонният мост в Пловдив няма да бъде бутнат, както предвиждаше проекта за рехабилитация на железопътния участък Пловдив-Бургас. Това стана ясно днес по време на представянето на идейната фаза от проектанстката компания Консорциум „Тракия консулт“.
Според управителя й Бетонният мост ще бъде реконструиран по искане на общината, като автомобилно трасе от Централна гара ще свързва бул. „Васил Априлов“ с ул. „Димитър Талев“.
Отделно Железният мост на река Марица ще бъде демонтиран и заменен с нов, като успоредно с него община Пловдив ще построи и автомобилен мост. Останалите дейности в града превиджат затваряне на пръстена Централна гара, гара Филипово и Скутаре, като ще бъде изградена и нова жп спирка пред стадион „Пловдив“.
Очаква се всички прелези в града да бъдат премахнати и да бъдат заменени с надлези или подлези, като ще бъдат модернизирани и системите за електрификация и сигнализация.
Според кмета на Пловдив Иван Тотев всичко това ще даде възможност за бъдещо надраждане на проекта и може да започне да се мисли за релсов или друг вид транспорт в рамките на града.
Завеждащият отдел „Инвестиционно проектиране“ към НКЖИ Мария Чакърова обясни, че рехабилитацията на отсечката между Пловдив и Бургас ще позволи на влаковете да се движат със 160 км. в час и разстоянието ще бъде изминавано за около час и 45 минути. Тя все пак уточни, че към днешна дата превозвачите не разполагат с влакове, които да са пригодени за тази скорост, но БДЖ вече имат проект за закупуването на 30 нови мотриси.
Строителните дейности по проекта ще започнат най-рано през 2017-та година и трябва да приключат до 2020-та.
Според проектантите приблизителната стойност на дейностите само в рамките на град Пловдив е между 320 и 330 млн.лева, които ще бъдат осигурени по ОП „Транспорт“.