Компаниите увеличават бюджетите си за реклама по време на криза
Компаниите увеличават бюджетите си за реклама по време на криза / netinfo
Наетите изложбени площи за АГРА 2009 вече надвишават територията, ангажирана за предишното издание, съобщават от Международния пловдивски панаир. Новост е секцията „БиоАгра” за изделия на биологичното земеделие и животновъдство, както и за лицензирани фирми, издаващи сертификати за екологични ферми и продукти. За първи път сред изложителите се организира конкурс за иновации в областта на селското стопанство.

Експозиционните площи, заявени от чуждестранни компании, са с 11% повече в сравнение с АГРА 2008. Българските фирми все още са в рамките на миналата година, но се очаква ръст и при тях.

По-голямо е увеличението при откритите изложбени площи – общо 11%. То показва засилваща се активност на производителите и дистрибуторите на селскостопанска техника, която обикновено се демонстрира извън палатите.

Престижът на АГРА, която е най-авторитетният форум на агробизнеса в Югоизточна Европа, мотивира участниците да се представят по-мащабно заради стагнацията на пазара.

В период на криза сериозните компании не намаляват, а увеличават бюджетите си за реклама и презентиране, за да запазят пазарните си позиции, сочат анализи на експерти. Като пример най-често се цитира проучване на McGraw-Hill, проведено между 600 компании в периода 1980-1985 година. То констатирало, че компаниите, които не са спрели да инвестират в реклама по време на рецесията през 1981-1982 г., по-късно са увеличили продажбите си с 256% спрямо останалите конкуренти.

Международната селскостопанска изложба ще се проведе от 18 до 22 февруари 2009 г. в панаирния комплекс в Пловдив.