Битката около рейсовете на Градски транспорт била заради тролеите
Битката около рейсовете на Градски транспорт била заради тролеите / netinfo

Атаката срещу начина, по който се изплащат 60-те нови автобуса на “Градски транспорт”, всъщност е насочена срещу предстоящата доставка на 65 тролейбуса, заяви говорителят на превозваческото дружество Любомир Караджов. Според него, ако на утрешното си заседание Надзорният съвет на Пловдивската общинска агенция за приватизация признае изплащането на рейсовете от “Градски транспорт” за инвестиция, това ще отвори пътя на собственика Ангел Батаклиев да стартира процедура за доставка по същата схема и на тролеи, които ще са в Пловдив след три-четири месеца. Тогава обаче ще се наложи част от автобусите на останалите фирми превозвачи да бъдат спрени, тъй като по закон тролейбусните линии не трябва да се дублират с автобусни. Такава развръзка ще удари интересите на всички основни играчи в транспортната схема на Пловдив, затова и се оказва такава съпротива срещу признаването на автобусите за инвестиция, каквато очевидно са, е тезата на Любомир Караджов.

Според надзорник на ПОАП, пожелал анонимност, въпросът дали 60-те автобуса, чиито лизингови вноски се изплащат от “Градски транспорт”, са инвестиция, изобщо не е актуален. Надзорниците вече се произнесоха по него и с последващо решение утре трябва да установят, че в дадения от тях 30-дневен срок купувачът на фирмата не е прехвърлил за своя сметка лизинга. Очаква се да бъде открита процедура по начисляване на 20 % неустойка върху размера на обещаните, но нереализирани от “Транс сити” инвестиции. Стойността на неустойката, който вероятно ще бъде между 1,5 млн. и 2 млн. лева, обаче тепърва ще се определя от 3 вещи лица, както предвижда приватизационният договор. Тази процедура, според експерти, ще отнеме един-два месеца.

При такова развитие на събитията битката ще продължи в съда, а до тогава не е ясно дали и под каква форма ще бъдат доставяни нови тролейбуси. Надзорникът на ПОАП, с който Дарик разговаря, припомни, че Ангел Батаклиев внесе преди месец искане за спиране на сроковете за доставка на тролеи като се мотивира с отказ на синдика на “Градски транспорт” да подпише такъв огромен разход като средствата, необходими за тролеи. До момента в Агенцията за приватизация няма документ за промяна на позицията на синдика, така че не е ясно на каква база Батаклиев твърди, че е готов да достави тролеи до 3-4 месеца. Очакваме до месец и половина да бъде приет оздравителния план на дружеството по делото за неплатежоспособност и доставката на тролейбусите да стане част от него, което ще промени становището на синдика, обясни Караджов.