57 медици участваха в обучение за по-качествени здравни грижи
57 медици участваха в обучение за по-качествени здравни грижи / dariknews.archive

В ловешката многопрофилна болница се проведе обучение на 57 медицински специалисти, работещи в детските ясли, здравните кабинети на училища, детски градини, ОДЗ и социалните услуги в общината, съобщиха от пресцентъра на кметската администрация. В обучението се включиха и медицински специалисти от здравното заведение и Държавната психиатрична болница - Ловеч, както и от други общини на Ловешка област.

Темата бе „Качество на здравните грижи", а лектор доц. Иванка Стамболова, ръководител на катедра „Здравни грижи" към Медицински университет - София. Доц. Стамболова е член на Българската организация на професионалистите по здравни грижи и зам.-председател на националния й съвет по качество.

В Ловеч професионалното обучение по здравни грижи е традиция от три години насам. Организатор е Регионалната колегия на Българската асоциация на професионалистите по здравни грижи в Ловеч, като то е форма на продължаващо обучение на медицинските специалисти, членуващи в Асоциацията.

Целта на обученията на медицинските специалисти е те да придобият знания и умения в различни тематични области за по-качествено предлагане на здравните грижи, а освен това да получат обща кредитна оценка, съответстваща на сертификационния курс. Основната задача на продължаващото образование е да надгражда, разширява, усъвършенства и адаптира базисната образователна и професионална подготовка и основните умения. И най-доброто обучение на здравните специалисти вече не е в състояние да осигури толкова голям ресурс и да гарантира валидността на подготовката до края на професионалната им кариера.

За да може здравните работници да бъдат адекватни на новостите, произтичащи от социално-икономическите промени и реформата в здравеопазването, те трябва постоянно да обогатяват и развиват знанията и уменията си. Продължаващото обучение предполага развитието на медицинските специалисти и е основа за професионално израстване и развитие на личността и дейността им.
Ученето през целия живот се утвърждава и като приоритет на реформата в здравеопазването.