Проект насърчава представянето на български фирми на външните пазари
Проект насърчава представянето на български фирми на външните пазари / sxc.hu

"610 български предприятия са участвали до момента в 65 медународни панаира и специализирани изложби с помощта на проект "Насърчаване на интернационализацията на българските предприятия". Те са от браншовете - винопроизводство, козметика, текстил, мода и обувна промишленост, машиностроене, електротехника и др". Това каза за Дарик Лана Мумджиева, старши експерт Връзки с обществеността, сектор „Публични и информационни дейности" в Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия.

Представители на бургаски предприятия днес се запознаха с целите и дейностите по проекта на специална информационна среща, която се проведе в Областна управа. Той е три годишен и е стартирал през април 2010г. Целта е да се повиши капацитета и знанията на българските предприятия за излизане на външни пазари. Още през първата година от реализацията на проекта има сключени 475 договора след участие на международни форуми.

„Участието в изложение на една наша фирма е много добра възможност. В рамките на самото изложение те могат както да представят своята продукция, така и да създадат нови делови контакти и в последствие да сключат договори за износ. Агенцията поема разходите за изложбена площ. Една от другите дейности са търговските мисии като те се организират за предприятия от съответния сектор - тук агенцията поема всичко от самолетния билет и хотелското настаняване, логистика на място и трансфери, подпомага осъществяването на двустранни бизнес срещи", обясни Мумджиева.

Изискванията към фирмите, които искат да се включат в проекта са: да са регистрирани по търговския закон, да отговарят на изискването да са малко или средно предприятие и да нямат задължения към държавата. Секторите за които се разработват експортни стратегии и анализи са производство на храни, на напитки, на химични и фармацефтични продукти, на текстил, облекло, мебели и др.

Усилията на експертите са насочени към добро представяне на българските производители не само на пазрите в Европейския съюз, но и възстановяване на добрите търговски позиции в Русия, бившите съветски републики и в страни от Африка, Азия и Латинска Америка.

Разработен е и национален експортен портал www.export.goverment.bg, където има актуална и полезна информация в помощ на българските предприятия за навлизането им на чуждите пазари и се създават он - лайн възможности за търсете на нови бизнес партньори.

Продължителността на проекта е до 21 април 2013г, а бюджетът на дейностите в него е 14 007 604 евро.