Пристанищата в Бургас, Варна, Констанца и Истанбул подемат обща инициатива за популяризирането на региона като атрактивна дестинация за круизен туризъм.
Това обяви пред „Дарик“ директорът на пристанище – Бургас Диян Димов. Идеята е била обсъдена по време на 51-та Генерална асамблея на круизната асоциацията „MedCruise”, която се проведе в Тулон, Франция.
„Договорихме се с колегите регулярно да провеждаме работни срещи. Целта ни е да промотираме регион Черно море. В бъдеще ще подготвим обща позиция по проблемните въпроси, основно въведените свръхвисоки такси за преминаване на Босфора на пасажерските лайнери“, обясни Димов.
През круизен сезон 2017 пристанище Бургас прие и обслужи само два круизни кораба. Costa NeoRiviera, който беше чартиран от френска туристическа компания доведе през април 1 200 чуждестранни туристи, а през октомври пасажерът „Golden Iris” акостира с 790 туристи предимно от Израел.
„Спадът и дори липсата на посещенията на круизни кораби в Черно море е от две години и е в пряка зависимост от геополитическата обстановка в региона. Причините – конфликтът в Украйна, терористичните актове и военното положение в Турция, както и завишените такси за преминаване през Босфора сме ги посочвали нееднократно. За съжаление тенденцията продължава и няма как страната или бургаското пристанище да влияе на независещата от нас ситуация.
Посещенията на лайнери в българските пристанища са част от круизни линии, които се осъществяват в Средиземно море тъй като сами по себе си не може да бъдем крузна дестинация, а са необходими няколко близко разположени пристанища, които да формират круизен маршрут в рамките на 7 или 14 дни“, каза още Диян Димов.
По думите му, и към момента продължават да се търсят възможности за запазване на Бургас на туристическата карта с пасажерски кораби, тъй като през последните години бяха направени инвестиции за развитие на това направление.
„Обмисляме и възможността за възобновяване на круизни пътувания само в Черно море. Като за пример мога да дам тазгодишният първи сезон на пасажера „Княз Владимир” по маршрута Сочи – Ялта – Новоросийск – Севастопол. Анализираме и възможността Морска гара Бургас да бъде отправно пристанище за круизна дестинация Бургас – Средиземноморие за част от десетките хиляди руски туристи, които почиват у нас и идват тук с летни полети на руските авиопревозвачи, но трябва да бъде намерен круизен оператор, който да възприеме и да реализира тази идея“, заяви директорът на бургаското пристанище.
От крайбрежните пътувания с туристически корабчета от Бургас през това лято са се възползвали 30 000 туристи.
Това обяви пред „Дарик“ директорът на пристанище – Бургас Диян Димов. Идеята е била обсъдена по време на 51-та Генерална асамблея на круизната асоциацията „MedCruise”, която се проведе в Тулон, Франция.
„Договорихме се с колегите регулярно да провеждаме работни срещи. Целта ни е да промотираме регион Черно море. В бъдеще ще подготвим обща позиция по проблемните въпроси, основно въведените свръхвисоки такси за преминаване на Босфора на пасажерските лайнери“, обясни Димов.
През круизен сезон 2017 пристанище Бургас прие и обслужи само два круизни кораба. Costa NeoRiviera, който беше чартиран от френска туристическа компания доведе през април 1 200 чуждестранни туристи, а през октомври пасажерът „Golden Iris” акостира с 790 туристи предимно от Израел.
Засилени мерки за сигурност на Морска гара, акостира 163-метров пасажер с израелци
„Спадът и дори липсата на посещенията на круизни кораби в Черно море е от две години и е в пряка зависимост от геополитическата обстановка в региона. Причините – конфликтът в Украйна, терористичните актове и военното положение в Турция, както и завишените такси за преминаване през Босфора сме ги посочвали нееднократно. За съжаление тенденцията продължава и няма как страната или бургаското пристанище да влияе на независещата от нас ситуация.
Посещенията на лайнери в българските пристанища са част от круизни линии, които се осъществяват в Средиземно море тъй като сами по себе си не може да бъдем крузна дестинация, а са необходими няколко близко разположени пристанища, които да формират круизен маршрут в рамките на 7 или 14 дни“, каза още Диян Димов.
По думите му, и към момента продължават да се търсят възможности за запазване на Бургас на туристическата карта с пасажерски кораби, тъй като през последните години бяха направени инвестиции за развитие на това направление.
България липсва от картата на морските круизи в Европа
„Обмисляме и възможността за възобновяване на круизни пътувания само в Черно море. Като за пример мога да дам тазгодишният първи сезон на пасажера „Княз Владимир” по маршрута Сочи – Ялта – Новоросийск – Севастопол. Анализираме и възможността Морска гара Бургас да бъде отправно пристанище за круизна дестинация Бургас – Средиземноморие за част от десетките хиляди руски туристи, които почиват у нас и идват тук с летни полети на руските авиопревозвачи, но трябва да бъде намерен круизен оператор, който да възприеме и да реализира тази идея“, заяви директорът на бургаското пристанище.
От крайбрежните пътувания с туристически корабчета от Бургас през това лято са се възползвали 30 000 туристи.