97403
Ева Михалева за протеста на превозвачите в Бургас
"Не допускайте ексзекуция българската икономика", "Макрон, не разделяй Европа", "ЕС, не убивайте транспорта в България". С тези лозунги над 80 тежкотоварни автомобила излязоха днес за четири часа и затвориха едното платно на ул. "Крайзерна" в знак на протест срещу срещу законопроекта "Макрон". В пакета от мерки за мобилност, предложени от френския президент, който в момента се обсъжда в Европейския съюз, голямата част от занимаващите се с международен транспорт ще фалират.
Според Ева Михалева, собственик на една от най-големите транспортни фирми и член на Националното сдружение на българските превозвачи и на Съюза на международните превозвачи, казусът трябва да бъде решен възможно най-скоро, преди Австрия да поеме европредседателството.
"Транспортният бранш е кръвоносната система на българската икономика, не можем да допуснем той да стигне до фалит! Ако се стигне до промяна на европейското законодателство, това означава фалити за транспортните фирми, стотици български шофьори да останат на улицата. Това ще доведе до нов вид миграция. Много от младите хора, заети в този сектор да напуснат страната, тъй като нашата държава ще е сред най-ощетена от мерките. Ще пострадат и чуждестранните фирми, извършващи дейност в България, които са над 2 000. Провели сме редица срещи и имаме обнадеждаващи сигнали и от министерството на транспорта, но ако не бъдем чути, ще се наложи да стигнем и до по-крайни мерки", категорична е Ева Михалева.
Шофьорите пък се заканиха, че следващите им протести ще затворят пътни артерии в Брюксел.
Част от заложените изисквания в Пакета за мобилност са шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, след третия ден в страна от ЕС на шофьор да се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл, да не се спи в кабините на камионите и 45-часовата задължителна почивка на седмица да се изкарва в хотел.
Повече по темата, чуйте в звуковия файл от Ева Михалева:
netinfo
Според Ева Михалева, собственик на една от най-големите транспортни фирми и член на Националното сдружение на българските превозвачи и на Съюза на международните превозвачи, казусът трябва да бъде решен възможно най-скоро, преди Австрия да поеме европредседателството.
netinfo
"Транспортният бранш е кръвоносната система на българската икономика, не можем да допуснем той да стигне до фалит! Ако се стигне до промяна на европейското законодателство, това означава фалити за транспортните фирми, стотици български шофьори да останат на улицата. Това ще доведе до нов вид миграция. Много от младите хора, заети в този сектор да напуснат страната, тъй като нашата държава ще е сред най-ощетена от мерките. Ще пострадат и чуждестранните фирми, извършващи дейност в България, които са над 2 000. Провели сме редица срещи и имаме обнадеждаващи сигнали и от министерството на транспорта, но ако не бъдем чути, ще се наложи да стигнем и до по-крайни мерки", категорична е Ева Михалева.
netinfo
Шофьорите пък се заканиха, че следващите им протести ще затворят пътни артерии в Брюксел.
netinfo
Част от заложените изисквания в Пакета за мобилност са шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, след третия ден в страна от ЕС на шофьор да се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл, да не се спи в кабините на камионите и 45-часовата задължителна почивка на седмица да се изкарва в хотел.
Повече по темата, чуйте в звуковия файл от Ева Михалева: