И започна вторият седмоднев от месеца единайсети на годината, в която геребератор Ленторезец Първокопник властта взе от племената ПЕСоциалистически.
Злите сили завидяха Му и сториха зло възголямо. Тъй силите на злото откраднаха скрижалите тефтерни на граматика Филип Златния и оставиха в пълно безтефтерие войните на доброто. И нямаше как те да разберат и разчетат вече руническите писмена и никой не знаеше какво ще значи ББ и ЦвЦв.
А прокураторът Цацарий излезе на агората и рече на човеците там, че иска имунитета на няколко нотабили, че да ги проверял какви деяния вършили са.
На Бойкоцветаня Му, на болярина Станиший, на болярина недоВолен Сидерий и на други поиска имунитета им.
По туй време през людете яви се боляринът Местаний Златоусти и екзактно рече им, че случват се нехубави неща и предупреди ги, че маските на зълодяите паднали и вече виждали се лицата им с омраза пълни.
Тъй думаше екзакторът, но човеците чудеха се обаче как зимата ще изкарат, пък в Разнородното събрание раздори избухнаха сред нотабилите патриотни, щото един Велизарий Енч, дето зовяха го, писна и викна, че другарите му патриотни нахокали го и попържали го затуй, че подкрепа за гербератора не давал.
А главата държавна Плевнелий Росий и той появи се на агората и изповяда се, че в годините си млади написал с ръце лозунги и на датата десета от месеца ноемврий на митинг протестен ходел да протестира срещу диктатора Теодор Правешник. Хората страхували се и Плевнелий Росий сам плакатите мъкнел. Но в лъжа уличиха го и той разкая се и призна, че въвел е всинца в заблуждение с геройства неслучили се.
Тъй стигна се до петък, когато облаци земята с големина на длан човешка задушиха я, локви всичко удавиха и навсякъде рев, вой и скърцание със зъби настанаха, крава излая, кон изкукурига, котка изцвили, а родът человечески беше предаден на гибел телесна и погибление духовно.
Тогава започна предаването „Шведска маса” и двете радиоизчадия Весо Максимовсон и Красимир Калудовсон слова злостни и гнусни заредиха.
Първо Калудовсон си призна, че неук и прост е, щото не може домашния театър да си свърже към телевизора. Весо простак го нарече и го поздрави с песента на Джорджано „Ти ме кефиш така”.
След това Максимовсон потъна в екзистенциални проблеми и си задаваше в ефир въпроса „Аз лайно ли съм или не съм?”, защото била го кацала муха.
По същото време водещият ядеше в ефир руска салата, но без хляб и водка.
Затова или заради друго беше радиоизпусната перуанска сватбена песен. Тя звуча дълго и усили до крайност усещането за пълен хаос и глупотевичност на водещите.
Възмутително тъпото радиопредаване продължи с кулинарни изповеди на двамата водещи. Те обявиха, че ненавиждат чесън и пача, заради което звънна слушателят Римлянина.
Човекът сподели, че в стари времена дядо му Николай ядял на гладно една скилидка чесън, после закусвал обилно с пача и накрая пак с чесън. Пачата била полезна за смазване на ставите и помагала на мъжете да живеят до сто години.
В следващите минути Калудовсон оплю носещите анцузи, та се наложи слушателят Ники да вземе думата и да обясни на развилнелия се глупав сноб, че анцузите са дреха удобна за дебели люде и стават дори за нощници.
На всичко това Максимовсон отговори с нова порция перуански сватбени песни.
Слушателят Стефан попита дали към руската салата Максимовсон долива и водка, но му беше отговорено, че това не е така. Стефан порица водещите, че не казват нищо за мача между Кличко и Кубрат Пулев Кобрата и разказа надълго и нашироко своите боксови теории. Дори спомена мача между Джо Фрейзър и Касиус Клей в Киншаса, Заир.
Тъй се стигна до основната тема на предаването и слушателите бяха попитани „Кои игри от вашето детство бихте препоръчали на днешните деца?”
Радо Ведрия посъветва децата да играят футбол и да наблегнат на момента „три ъглови - дузпа” Също тъй препоръча да се ходи на шах и на кръжок по керамика.
След него бодър слушател, представил се като „68 годишния Васко Арменеца” посъветва родителите да купуват аквариуми на децата си и вътре в аквариума да слагат и кисело зеле. Тъй миризмата нямало да се усеща.
Бат Коста припомни славната игра „дадаир”, която в общи линии се играела с едни момък в средата с вързани очи и с колан в ръка и обикалящи около него деца. Целта била да стигне до някой и да го изплющи по задника с колана. Играта била толкова зловеща, че пожарникарите биели децата, за да ги спрат от употребата й.
Ники доразви садо мазо елементите на „дадаир” със сатанински ритуали. Той и неговите приятели от детството ходели на гробищата, един от тях слагал бял чаршаф, биели камбана или се осветявали с фенерчета по нощите.
Затова позвъни отново бат Коста и си призна, че никога не е ходил в ония времена на гробищата, защото бил малък и родителите му не го пускали да ходи извън махалата.
Бат Недко от мъгливия и влажен Черноград вкара в ефир две игри. Едната „Дядо Лальо” се оказа, че има доста буйни правила. В средата на игралното поле се слагал камък, един играч го пазел, а другите се опитвали да го вземат. Тогава той удрял най-близкия и онзи също заставал до камъка. Но безспорният хит се оказа играта „Джанкос банкос”, в която двама играчи заставали „гъз до гъз”, както уточни бат Недко, а между тях някой слагал главата си и после друг прескачал тази конфигурация от човешки тела.
Тук някъде Максимовсон започна да реве от смях.
Римлянина върна спомените на ролевите игри още по-назад. В неговото детство учителят Рачев по „Съпромат” карал едно глупаво момче от село Вратица да язди четиметрова показалка като магаре и го принуждавал с викове „ъс, ъс, ъс” да мърда напред или назад, за да разберял какво е праволинейно възвратно движение.
Същевременно фейсбукърът Момчил призова децата да играят на „чичо Доктор” и на „цомбене”, пък Тодор посъветва да играят на „Салам бой” като за целта откъсват главата на някой страдалец с удар с футболна топка.
Получи се и предложение да се играе на „Бащи и майки”, ама не срещна одобрение.
Така в игри и безумия изтече предаването, а Максимовсон и Калудовсон окончателно се утвърдиха като властелини на идиотизма.
И тъй предаването свърши