Технически проблем с електрозахранването е причина за срива в услугите на Виваком. Първоначално са били засегнати само интернет услугите на телекома. Това обаче е довело до претоварване на мрежата и до проблеми с гласовите повиквания.
От Виваком съобщиха пред Дарик, че проблемите вече са отстранени. Клиентите с оптичен достъп до интернет трябва да рестартират устройствата си, за да възстановят връзката.
Главният изпълнителен директор на Виваком Атанас Добрев използва ефира на Дарик, за да се извини на засегнатите клиенти на компанията. Той обясни, че сривът в системата е следствие от токов удар.
„Днес малко след 15.00 ч. след токов удар, въпреки тройно резервираното захранване, в една от централните сгради на компанията в София спря електрозахранването. То беше възстановено около 40 минути по-късно. Но въпреки това за около два часа бяха засегнати напълно интернет връзките. Корпоративните клиенти, клиентите на данни и на гласови услуги не бяха засегнати”, обясни Добрев.
„Първоначалните два часа имахме частичен проблем в 2G мрежата, но над 95% от гласовите повиквания не бяха засегнати. Най-дълго бяха засегнати IPTV клиентите ни, които започнаха да се оправят към 19.00 ч. и към 20.00 ч. повечето от тях бяха възстановени”, уточни той.
„Аз не мога да говоря за материални щети на клиентите. Ние предлагаме услуга, която е със съответните параметри на качеството. Винаги, когато сме имали масов проблем, сме компенсирали подходящи нашите клиенти”, обеща Добрев.