„Нюзуик” отново в печатан вариант
„Нюзуик” отново в печатан вариант / снимка: Guliver/Getty Images

Популярното американско седмично списание „Нюзуик” отново излиза в печатан вариант. Както съобщиха представители на компанията Ай Би Ти Медиа, която е собственик на изданието, първият брой, след 15-месечно прекъсване, излиза днес (7 март).

Тиражът ще бъде 70 000 копия с цена 7,99 долара. За сравнение, през 1990 г., тиражът на списанието, което по това време беше на върха на популярността си, беше 3,3 милиона. Сега статиите в списанието ще бъдат достъпни безплатно в интернет.

„Чувал съм на мнения, че в тази стъпка няма никакъв смисъл”, посочва един от основателите на Ай Би Ти Мидиа - Етиен Узак. „Но след това проучих тази възможност и реших, че можем да продаваме известно количество копия на цена, много по-висока от цената на отпечатването им. В действителност, читателите ще плащат за печатания вариант само ако не искат да четат списанието на екрана. Това е нещо като луксозен продукт”, казва Узак.

„Нюзуик” е основано през 1933 г. от бившия главен редактор на известното списание „Тайм” Томас Мартин. Под негово ръководство седмичникът бързо печели популярност.

През 2010 г. „Интер актив” придоби изданието след като подписа споразумението с инвеститора Сидни Харман, който преди това купи „Нюзуик” от собствениците на в. „Вашингтон пост”. Покупката му струва символичната сума от един долар, но бизнесменът потвърди готовността си да поеме финансовите задължения на седмичника, които се оценяваха на повече от 70 млн. долара. По-късно Харман призна, че покупката на затъналото в дългове списание е било грешка.

Положението на седмичното издание, обединено с онлайн изданието „Дейли бийст”, продължи да се влошава - до края на 2012 г. финансовите загуби достигнаха около 22 млн. долара годишно. През юли 2012 г. беше обявено, че списанието вече няма да излиза в печатан вариант. За последно „Нюзуик” се появи по вестникарските будки на 24 декември, посочва БГНЕС.

През август 2012 г. „Нюзуик” бе купено от Ай Би Ти Медиа - собственик на друго авторитетно финансово онлайн издание - „Интернешънъл бизнес таймс”.