НАСА разтревожена от пукнатина на термичния щит на совалката Индевър
НАСА разтревожена от пукнатина на термичния щит на совалката Индевър / netinfo

Специалистите от НАСА са открили будеща тревога пукнатина на термозащитното покритие на совалката "Индевър". Пукнатината е с площ около 19 квадратни сантиметра и е била открита при анализа на видеоматериалите, предадени от борда на Международната космическа станция преди скачването й със совалката вчера.

По предварителни оценки термичният щит вероятно е бил ударен от парче лед, отделило се от външния горивен резервоар на совалката при изстрелването й.

По-ясна оценка на повредата, най-вече на дълбочината на пукнатината, ще бъде извършена утре сутринта с помощта на ръка-робот.

Екипажите на американската совалка "Индевър"и на Международната космическа станция се срещнаха на околоземна орбита.

На височина 340 км над земната повърхност е създаден единен орбитален комплекс, съставен от совалката и от МКС с международен екипаж от десет души

Представителите на Русия, САЩ и Канада ще действат в единна команда в течение на 7 или 10 дни. За това време ще извършат три-четири излизания в космоса, за да продължат монтажа на станцията и за ремонтни работи. Предстои им също да прехвърлят на МКС около 5 тона товари, донесени със совалката, а после да качат "Индевър" товарите, подлежащи на връщане на земята.