През 2013 г. повече от половината домакинства (53.7 на сто) в България притежават достъп до интернет в домовете си, като е отбелязан растеж от 2.8 процентни пункта спрямо предходната година, показват резултите от изследване на НСИ. Анкетирани са 4161 домакинства и 9198 души на възраст 16-74 навършени години, като проучване се прави във всички държави от ЕС, предаде БТА.
2.8 процентни пункта е и увеличението на относителния дял на домакинствата, използващи широколентов достъп, като така те достигат до 53.6 на сто за 2013 г.
В сравнение с предходната година в регионален аспект също се наблюдава повишаване в относителните дялове на домакинствата с интернет достъп за всички статистически райони с изключение на Югоизточния район, където се наблюдава намаление с 3.1 процентни пункта.
С най-висок относителен дял на домакинствата с достъп до интернет - 64.3 на сто, е Югозападният район, към който принадлежи и столицата. След него се нареждат Южният централен и Североизточният район, в които малко повече от половината домакинства имат достъп до интернет - съответно 52.7 и 51.5 на сто. От тенденцията за страната значително изостават в Северозападния район, където 42.8 на сто от домакинствата имат достъп до интернет.
Мъжете са по-активни при редовното ползване на интернет в сравнение с жените - съответно 52.6 и 50 на сто. Значителни са и различията за редовно използващите интернет по образование. Докато 86.1 на сто от хората с високо образование използват редовно глобалната мрежа, то едва 19.2 на сто от хората с основно или по-ниско образование се възползват от възможностите, които интернет предоставя.
През 2013 г. 22.6 на сто от хората са използвали глобалната мрежа за взаимодействие с държавната администрация и местното самоуправление. Жените са значително по-активни от мъжете при използването на предлаганите онлайн услуги от публичната администрация - съответно 24.1 и 21 на сто. Постепенно се увеличава делът на хората, които пазаруват за лични нужди онлайн. 12.1 на сто от хората на възраст 16-74 години са направили онлайн покупки през последните дванадесет месеца, което е с 2.9 процентни пункта повече спрямо предходната година. Няма съществени различия между мъжете и жените при онлайн пазаруването - съответно 12.3 и 12 на сто.