Facebook обяви, че се е споразумяла да придобие производителя на устройства за виртуална реалност Oculus VR за 2 милиарда долара, залагайки на бъдеще, в което социалната мрежа ще се превърне в поглъщащо ни триизмерно изживяване, съобщава Фокус, като се позовава на "Ню Йорк таймс".
Сделката е неочакван ход на Facebook, защото малката стартираща компания Oculus, която все още не е доставила продукт за широката публика, работи в технологична ниша, за която се смята, че е насочена основно към най-запалените геймъри. Основателят и изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг обаче казва, че сделката отразява схващането му, че виртуалната реалност може да бъде следващата голяма компютърна платформа след мобилната. "След игрите, ние ще направим Oculus платформа за много други изживявания", посочва той.
С тази придобивка Facebook се нарежда сред многото компании от Силициевата долина, инвестиращи в хардуер, който променя представата за това как хората в бъдеще ще си служат с информацията и други форми на съдържание. Google предприе различен подход с Google Glass, високотехнологичните очила, с които хората виждат карти, съобщения и други данни на стъклата пред лицето си.