След като компанията пусна в действие цяла флотилия от тези „интелигентни" превозни средства, всички, които се интересуват от проекта могат да получат месечен доклад за това какво се случва до момента. В отчета за последния месец научихме, че автономните коли са се сдобили със софтуерно обновление, състоящо се от набор от правила, създадени специално за срещите с колоездачи на пътя, съобщават от СофтУни.
Полицай спря Google автомобил без шофьор за по-ниска скорост
Докладът ни показва редица примери като засичането на ръчни сигнали от колоездачи и това, че колата би ги разбрала без значение дали са дадени 100 или 50 метра преди завой. Друг пример за прогреса на колите е това, че те вече могат да правят рационален избор в необичайни ситуации - ако един от умните автомобили засече, че пред него има паркирана кола с отворена врата, но и колоездач, който се движи паралелно, то колата ще се отдръпне и ще позволи на колоездача да премине.
Google утрои колите без шофьор по улиците на Калифорния
Правилата действат добре до момента, което ни бива показано от една от необичайните ситуации в доклада - след като колоездач завива точно пред автомобил на Google, а друг започва да кара срещу движението, колата успява да избегне и двамата, което разрешава ситуацията без наранявания и ни показва, че самоуправляващите автомобили са далеч от това да станат най-голямата опасност на пътя.