Затварянето на училищата заради пандемията има пагубно влияние върху децата, заявиха от Световната здравна организация, противопоставяйки се на подновяването на тази практика, предаде ДПА.
Училищата не трябва повече да бъдат затваряни след началото на учебната година, категорични са от СЗО и УНИЦЕФ. Те призоваха правителствата в Европа да се погрижат учебните заведения да останат отворени, въпреки разпространението на COVID-19.
Боршош: Децата в детските градини не могат да носят маски
Мерките, които могат да осигурят училищата да останат отворени, са възможност учителите и децата над 12 години да бъдат ваксинирани, добро проветрение на класните стаи, малки класове по възможност, разстояние между чиновете и редовно тестване на учениците.
Пандемията предизвика най-катастрофалното прекъсване на учебния процес в историята, заяви Ханс Клуге, директор на СЗО за Европа. Той подчерта, че ходенето на училище е от първостепенна важност за психичното здраве и социалните умения на младите, както и тяхното образование. Училищата правят децата щастливи и продуктивни членове на обществото.
Клуге добави, че е притеснен от увеличаването на случаите, особено в държави на Балканите, Кавказ и Централна Азия. Той си го обяснява с по-заразния вариант Делта, повечето пътувания и разхлабването на мерките в много държави.
Пълен списък на здравните заведения със COVID зони
СЗО изрази загриженост за забавянето на ваксинационните кампании. Ваксинирани в района са около половината от хората. От шест седмици темпът се забавя. Клуге призова правителствата да се намесят на местно ниво.
Училищата не трябва повече да бъдат затваряни след началото на учебната година, категорични са от СЗО и УНИЦЕФ. Те призоваха правителствата в Европа да се погрижат учебните заведения да останат отворени, въпреки разпространението на COVID-19.
Боршош: Децата в детските градини не могат да носят маски
Мерките, които могат да осигурят училищата да останат отворени, са възможност учителите и децата над 12 години да бъдат ваксинирани, добро проветрение на класните стаи, малки класове по възможност, разстояние между чиновете и редовно тестване на учениците.
Пандемията предизвика най-катастрофалното прекъсване на учебния процес в историята, заяви Ханс Клуге, директор на СЗО за Европа. Той подчерта, че ходенето на училище е от първостепенна важност за психичното здраве и социалните умения на младите, както и тяхното образование. Училищата правят децата щастливи и продуктивни членове на обществото.
Клуге добави, че е притеснен от увеличаването на случаите, особено в държави на Балканите, Кавказ и Централна Азия. Той си го обяснява с по-заразния вариант Делта, повечето пътувания и разхлабването на мерките в много държави.
Пълен списък на здравните заведения със COVID зони
СЗО изрази загриженост за забавянето на ваксинационните кампании. Ваксинирани в района са около половината от хората. От шест седмици темпът се забавя. Клуге призова правителствата да се намесят на местно ниво.