Инженери са установили през февруари тази година, че корозията на металните въжета, крепящи моста "Моранди" в Генуа, е намалила с 20% якостта на пътното съоръжение. Това съобщи днес италианското списание "Еспресо", цитирано от АП.
Въпреки тази констатация, "нито министерството, нито компанията оператор на магистралата не са обсъждали намаляване на трафика, отклоняване на тежките камиони, свиване на пътното платно от две на една лента или ограничаване на скоростта" по моста, пише списанието.
Gulliver/Getty Images
Публикацията се позовава на изказвания от заседание с участието на архитекта Роберто Фераца, ръководител на правителствената комисия, разследваща катастрофата, и инженера Антонио Бренчик, който в миналото често е говорел за дефектите по моста, част от който рухна на 14 август и причини смъртта на 43-ма души и евакуацията на 600.
На пресконференция днес бившият транспортен министър Грациано Делрио каза, че "никой не е сигнализирал за ограничаване на трафика" по моста.
В същото време репортерът от "Еспресо" Фабрицио Гати коментира пред телевизионния канал "Скай Теледжорнале 24", че намалената с 20% якост не би била от значение за съвременен мост.
"В случая със структура като "Моранди", за чиито дефекти се е знаело, е трябвало да се действа по-бързо и по-решително", твърди журналистът. "Всички са осъзнавали добре състоянието на моста", коментира още Гати.
Междувременно днес 11 семейства, които живееха в блоковете под рухналия мост, получиха нови жилища, предаде АНСА. Ключовете на новите си домове хората получиха от ръководителя на администрацията на област Лигурия Джовани Тоти и кмета на Генуа Марко Бучи.
В следващите седмици нови жилища ще получат още 40 семейства. Приоритет имат семейства с деца, възрастните хора и хората с ограничени възможности.