Над 35 държави на тъмно в рамките на кампанията Часът на Земята
Над 35 държави на тъмно в рамките на кампанията Часът на Земята / снимки: БГНЕС
От Операта в Сидни до Колизеума в Рим, осветени символи на цивилизацията замръкнаха за 60 минути в рамките на инициативата "Часът на Земята", която цели да подчертае разхищението на електричество и опасността от климатичните промени, предаде Асошиейтед прес.

До 30 милиона души се очаква да изгасят светлините за 60 минути в рамките на инициативата "Часът на Земята", която започна в Нова Зеландия и Фиджи, отбелязва Ройтерс. Повече от 380 градове и 3500 компании в 35 държави се записаха за участие.

"Забележително е, че кампанията се издига над политическите граници и се случва в места като Китай, Виетнам и Папуа-Нова Гвинея", заяви изпълнителният директор на инициативата. Организаторите съобщиха, че се надяват 100 милиона души да се включат.

Част от финансовите и търговски центрове потънаха в мрак в Банкок. Угаснаха още търговски центрове във филипинската столица Манила, няколко замъка в Швеция и Дания, сградата на парламента в Будапеща, редица забележителност в Полша, Катедралата в Кентърбъри и кметството в Лондон.
Над 35 държави на тъмно в рамките на кампанията "Часът на Земята"
netinfo

Дубай беше първият арабски град, който взе участие в кампанията, предаде ИТАР-ТАСС, цитирана от БТА. Външното осветление на един от символите на емирството - луксозният хотел Бурж ал Араб угасна за един час, подобно на редица търговски центрове.

Гърция първа отбеляза инициативата в Европа. На остров Егина в близост до Атина, голяма част от населението участва в шествие със свещи до пристанището. Част от столицата, включително и кметството, загаснаха. Редица правителствени сгради и в Ирландия загасиха светлините си.

Голяма част от Европа – Франция, Германия, Испания и институциите на ЕС – не планира нищо, за да почете инициативата, отбелязва Асошиейтед прес. Кампанията се очаква да включи и няколко американски града, където ще изгаснат символи като мостът "Голдън гейт" в Сан Франциско.