Facebook обяви, че страниците, които разпространяват фалшиви новинарски материали, вече няма да могат да рекламират във водещата онлайн социална мрежа в света.
„Ако една страница многократно споделя информация, класифицирана като невярна”, тя няма да може да рекламира във Facebook, става ясно от съобщение на сайта на компанията.
Обясниха защо фалшивите новини стават толкова популярни
„Това нововъведение ще позволи да се намали разпространението на неистини за печелене на пари или за частни интереси”, посочват още от компанията.
Мнозинството от българите забелязват фалшивите новини
Ръководството на технологичния гигант напомня, че фалшивите новини са опасни за целия свят. Те бяха сериозен проблем по време на американската предизборна кампания през миналата година, когато лъжливи истории бяха пускани в социалните медии, за да объркат избирателите.
Facebook въведе нови правила за заглавията на новини
Практика за борба с фалшивата информация предприе и Google, която по-рано тази година добави маркер за проверка на фактите при търсенето на новини.
И двете компании използват инструментите на трети страни, които определят кои новини не отговарят на действителността.
„Ако една страница многократно споделя информация, класифицирана като невярна”, тя няма да може да рекламира във Facebook, става ясно от съобщение на сайта на компанията.
Обясниха защо фалшивите новини стават толкова популярни
„Това нововъведение ще позволи да се намали разпространението на неистини за печелене на пари или за частни интереси”, посочват още от компанията.
Мнозинството от българите забелязват фалшивите новини
Ръководството на технологичния гигант напомня, че фалшивите новини са опасни за целия свят. Те бяха сериозен проблем по време на американската предизборна кампания през миналата година, когато лъжливи истории бяха пускани в социалните медии, за да объркат избирателите.
ThinkStock/Getty Images
Практика за борба с фалшивата информация предприе и Google, която по-рано тази година добави маркер за проверка на фактите при търсенето на новини.
И двете компании използват инструментите на трети страни, които определят кои новини не отговарят на действителността.