Британският министър-председател Борис Джонсън се опита да успокои обществеността във Великобритания, че ситуацията с доставките на гориво се стабилизира, макар правителството му да заяви, че може да мине известно време, преди всичко да се нормализира, предаде Асошиейтед прес.
Правителството постави армията в готовност да помага за снабдяването с гориво заради кризата, предизвикана от недостиг на шофьори на камиони.
"Вече виждаме положението да се подобрява", каза Джонсън в телевизионно интервю, призовавайки хората "да бъдат уверени и просто да се занимават със своите дейности, както обичайно".
Впрягат британската армия в решаване на кризата с горива
Асоциацията на търговците на гориво също заяви, че има "начални признаци" за приключване на кризата.
Много бензиностанции във Великобритания затвориха през последните пет дни, след като останаха без гориво. Ситуацията се влоши от паническото купуване на гориво от някои шофьори. На бензиностанциите, които работят, се образуваха дълги опашки от автомобили, а дългото чакане изостри обстановката.
Кризата доведе до призиви от здравни организации и учителски групи да се дава предимство при зареждането с гориво на хората, работещи професии с основно значение.
Проблемите със снабдяването произтичат от недостиг на около 100 000 шофьори на камиони, до който се стигна в резултат от съчетаването на различни фактори, включително свързаното с пандемията нарушаване на обучението за шофьори, застаряващата работна сила и заминаването на чуждестранни работници след излизането на Великобритания от Европейския съюз миналата година.
Имиграционните правила след Брекзит означават, че гражданите на ЕС вече не могат да живеят и работят без визи във Великобритания, каквато възможност те имаха, когато страната беше член на общността.
Британското консервативно правителство не иска да признае Брекзит като фактор за кризата с доставките на гориво. Според Джонсън недостигът на работници и стоки е резултат от нарасналото търсене след отслабването на пандемията и съживяването на икономиката.
Правителството обаче обяви, че възнамерява да издаде 5000 краткосрочни визи за чуждестранни шофьори на камиони, за да помогне за облекчаване на кризата преди Коледа. Този брой е доста под това, което браншът смята за необходимо, а критиците казват, че 3-месечните визи са твърде кратки, за да привлекат шофьори на камиони от Европа.
Николай Рашков, който управлява транспортната фирма "Юроспийд" в България, изрази съмнение, че много български шофьори биха желали да отидат във Великобритания.
"В началото на хилядолетието хора от Източна Европа - от Полша, Унгария, Румъния и България, отидоха във Великобритания и запълниха същата празнина, която Великобритания изпитва сега", заяви той. "Но после дойде Брекзит", каза Рашков.
Той посочи няколко фактора, които спират източноевропейските шофьори да отидат във Великобритания - усещането, че не си добре приет, високите британски данъци, големите наеми и новата бюрокрация.
Джонсън, който твърдо подкрепя Брекзит, каза, че "неконтролираната имиграция" не е решение на проблемите на Великобритания.
"Ние пробвахме това много време - 20 години или някъде там, вероятно повече", заяви той. "И в крайна сметка хората можаха да видят, че то води до подход на ниски заплати, ниска квалификация, без достатъчно да се инвестира в хората или в оборудването, в капитала", каза Джонсън.
Правителството постави армията в готовност да помага за снабдяването с гориво заради кризата, предизвикана от недостиг на шофьори на камиони.
"Вече виждаме положението да се подобрява", каза Джонсън в телевизионно интервю, призовавайки хората "да бъдат уверени и просто да се занимават със своите дейности, както обичайно".
Впрягат британската армия в решаване на кризата с горива
Асоциацията на търговците на гориво също заяви, че има "начални признаци" за приключване на кризата.
Много бензиностанции във Великобритания затвориха през последните пет дни, след като останаха без гориво. Ситуацията се влоши от паническото купуване на гориво от някои шофьори. На бензиностанциите, които работят, се образуваха дълги опашки от автомобили, а дългото чакане изостри обстановката.
Кризата доведе до призиви от здравни организации и учителски групи да се дава предимство при зареждането с гориво на хората, работещи професии с основно значение.
Проблемите със снабдяването произтичат от недостиг на около 100 000 шофьори на камиони, до който се стигна в резултат от съчетаването на различни фактори, включително свързаното с пандемията нарушаване на обучението за шофьори, застаряващата работна сила и заминаването на чуждестранни работници след излизането на Великобритания от Европейския съюз миналата година.
Имиграционните правила след Брекзит означават, че гражданите на ЕС вече не могат да живеят и работят без визи във Великобритания, каквато възможност те имаха, когато страната беше член на общността.
Британското консервативно правителство не иска да признае Брекзит като фактор за кризата с доставките на гориво. Според Джонсън недостигът на работници и стоки е резултат от нарасналото търсене след отслабването на пандемията и съживяването на икономиката.
Правителството обаче обяви, че възнамерява да издаде 5000 краткосрочни визи за чуждестранни шофьори на камиони, за да помогне за облекчаване на кризата преди Коледа. Този брой е доста под това, което браншът смята за необходимо, а критиците казват, че 3-месечните визи са твърде кратки, за да привлекат шофьори на камиони от Европа.
Николай Рашков, който управлява транспортната фирма "Юроспийд" в България, изрази съмнение, че много български шофьори биха желали да отидат във Великобритания.
"В началото на хилядолетието хора от Източна Европа - от Полша, Унгария, Румъния и България, отидоха във Великобритания и запълниха същата празнина, която Великобритания изпитва сега", заяви той. "Но после дойде Брекзит", каза Рашков.
Той посочи няколко фактора, които спират източноевропейските шофьори да отидат във Великобритания - усещането, че не си добре приет, високите британски данъци, големите наеми и новата бюрокрация.
Джонсън, който твърдо подкрепя Брекзит, каза, че "неконтролираната имиграция" не е решение на проблемите на Великобритания.
"Ние пробвахме това много време - 20 години или някъде там, вероятно повече", заяви той. "И в крайна сметка хората можаха да видят, че то води до подход на ниски заплати, ниска квалификация, без достатъчно да се инвестира в хората или в оборудването, в капитала", каза Джонсън.