/ iStock/Getty Images
Наличието на правилната автобиография е от ключово значение. Когато разглеждаме автобиографии на кандидати за специалисти търговски представител и продажби и обслужване на клиенти, очакваме да видим следното:

Числата и статистиката винаги привличат вниманието. В автобиографиите за търговски позиции, например, обичаме да виждаме кандидати, които изброяват качествата и постиженията си. Търсим броя на годините опит, през които са постигнали резултати и процента на растеж. Има безброй начини, по които някой може да избере да подчертае постиженията си, но способността ясно да се видят резултатите в данни обикновено е най-ефективен.

Как специалистите по подбор на персонал намират кандидати за длъжностите продажби и маркетинг?

Търсещите работа често искат да знаят как специалистите по подбор на персонал намират кандидати, вероятно с надеждата, че името им ще се появи на радара. Но как всъщност намираме кандидати за продажби и обслужване на клиенти?

Много кандидати идват при нас или изпращат автобиографията си. Разполагаме с богата база данни автобиографии на кандидати, подходящи за различни специалности. Също така търсим хора, чрез социалните медии, университети, колежи др. Реално има различни начини за намиране на таланти. Ако кандидатите са сериозни и имат правилната автобиография, ние ще ги намерим.

Екипът на Top Skills Recruitment има дългогодишен опит в подбора на качествени кандидати за разнообразен набор от специалисти по Маркетинг и Продажби.

Какво незабавно вдига червен флаг и приземява нечия автобиография в неподходяща?

Сигурният начин да се постави автобиография на кандидат за продажби и маркетинг в купчината „не“ е честата смяна на работа. Жалко е, защото в някои случаи обстоятелствата може наистина да са били извън контрола на кандидата за работа, но правилно или грешно, съществува схващане при наемането на кандидати, че един опитен продавач или маркетинг специалист би могъл да запази работата си, независимо от всичко.

Ако търговския представител е бил съкратен, има голям шанс това да се дължи на факта, че не е изпълнявал зададените годишни стойности на плана за продажби. Дори компаниите, които имат съкращения, обикновено се опитват да запазят своите най-добре представящи се служители. Ако кандидатът е напуснал позиция, преди да има друга сигурна такава или друг източник на доходи, преценката му трябва да се постави под съмнение.

Въпроси при интервюиране

За да се намерят правилните кандидати за вашия екип продажби, трябва да зададете точните въпроси, например:

• Преведете ме през вашия процес на продажба.
• Опишете сделка, която сте загубили. Какво сте научи?
• Научете ме на нещо.
• Как би ви описал вашият бивш мениджър?
• Какво Ви мотивира?
• Как коригирахте процеса на продажба през годините?

Избягвайте да се опитвате да имате най-уникалния или нестандартен процес на интервюиране. Нетрадиционните въпроси и тестове няма да ви отличат или да ви направят по-привлекателни – прозрачното и фокусирано интервю ще го направи.

Основни умения, които всеки кандидат Продажби, трябва да притежава:

• Да бъде комуникативен
• Да притежава увереност
• Да е екстроверт
• Да се грижи за интересите на клиента
• Да има качества за бизнес проницателност
• Предприемачески дух
• Да умее да разказва
• Да слуша активно
• Да бъде търелив
• Да бъде проницателен
• Презентационни умения
• Умения за водене на преговори
• Да бъде убедителен
• Да прави проучване за купувача
• Управление на времето и планиране
• Да си сътрудничи с останалите членове на екипа
• Да изпълнява много задачи едновременно
• Да бъде упорит, честен и фокусиран
• Да има широк светоглед и културно разбиране.