Петър има над 15 годишен опит в сферата на маркетинга и технологиите и развитието на различни бизнеси. Той е основател на комуникационната агенция Symbol Media Group и ивент компанията FlyEvents, работил е с международни клиенти като VMware, Visteon, Paysafe, GlobalFoundries, HP и много други.
Участвал е в създаването на стартъп компаниите Tripsy и 15toGO, както и на първото стартъп студио в България BattlePass Studio.
От 2022 г. е маркетинг директор на водещата платформа за онлайн магазини CloudCart.
Посочете кои според вас са трите основни предизвикателства, с които се сблъскват онлайн магазините през последната година и кои са конкретните начини, чрез които те могат да бъдат преодолени?
Според мен основните предизвикателства са:
1. Силна външна конкуренция, която променя динамиката на пазара, разходите и потенциала в дадени ниши.
2. Липса на подготвени кадри, които да менажират онлайн магазините и операциите на по-големи brick-and-mortar търговци.
3. Липса на предприемаческа култура и образование в много от търговците, което лимитира потенциала им за ръст и скалиране извън пределите на микропазара в България.
Основно, решения са инвестиции в eCommerce насочено образование, клъстеризиране на търговци с цел постигане на икономии от мащаба и по-силни вътрешни екипи, достъп до външни капитали, необходими за скалиране.”
Посочете кои за вас са трите най-важни характеристики на един успешен електронен магазин и как те влияят на потребителското преживяване?
Един успешен онлайн магазин трябва да има:
1. Достатъчно въздействащ дизайн и цялостна структура и да бъде лесен за употреба и разбиране.
2. Оптимизиран checkout, който не възпрепятства, а подобрява процеса на покупка.
3. Съдържание, което улеснява избора на потребителите.
И трите фактора имат крайна цел да намалят времето за вземане на решение за покупка, да увеличат средната стойност на поръчка и да създадат удовлетворение от процеса и лоялност в потребителите.
Посочете една ключова според вас тенденция в сферата на електронната търговия, която се е появила през последната една година?
“Ролята на AI за eCommerce - от оптимизиране на най-прости процеси, свързани с рекламата и продуктови описания, до вземането на сложни и комплексни решения, базирани на информация, анализи и препоръки от AI модели.”
Посочете трите най-важни стъпки според вас при стартирането на онлайн магазини, които трябва да се имат предвид, за да бъдат постигнати бързо успешни резултати?
1. Избор на подходяща платформа, съобразена с ресурсите и познанията на търговеца, потребителското преживяване и начина на вземане на решение за покупка на конкретните продукти.
2. Избор на правилна стратегия за популяризиране и продажби.
3. Максимално добро тестване на потребителски интерес, ценова политика, процеси, канали за продажба и офертни предложения.”
Какво ще търсите по време на оценяването, за да отличите успешните магазини от останалите в конкурса eCommerce Awards 2024? (съвети към кандидатстващите)
“При оценяването на кандидатите за наградите eCommerce Awards 2024, ще обръщам специално внимание на магазините, които могат да изпъкнат с креативност, но не за сметка на потребителското изживяване.”
Церемонията по награждаване на третото издание на конкурса eCommerce Awards ще се проведе във форум “Джон Атанасов” в София Тех Парк на 10 октомври 2024 година.
Участвал е в създаването на стартъп компаниите Tripsy и 15toGO, както и на първото стартъп студио в България BattlePass Studio.
От 2022 г. е маркетинг директор на водещата платформа за онлайн магазини CloudCart.
Посочете кои според вас са трите основни предизвикателства, с които се сблъскват онлайн магазините през последната година и кои са конкретните начини, чрез които те могат да бъдат преодолени?
Според мен основните предизвикателства са:
1. Силна външна конкуренция, която променя динамиката на пазара, разходите и потенциала в дадени ниши.
2. Липса на подготвени кадри, които да менажират онлайн магазините и операциите на по-големи brick-and-mortar търговци.
3. Липса на предприемаческа култура и образование в много от търговците, което лимитира потенциала им за ръст и скалиране извън пределите на микропазара в България.
Основно, решения са инвестиции в eCommerce насочено образование, клъстеризиране на търговци с цел постигане на икономии от мащаба и по-силни вътрешни екипи, достъп до външни капитали, необходими за скалиране.”
Посочете кои за вас са трите най-важни характеристики на един успешен електронен магазин и как те влияят на потребителското преживяване?
Един успешен онлайн магазин трябва да има:
1. Достатъчно въздействащ дизайн и цялостна структура и да бъде лесен за употреба и разбиране.
2. Оптимизиран checkout, който не възпрепятства, а подобрява процеса на покупка.
3. Съдържание, което улеснява избора на потребителите.
И трите фактора имат крайна цел да намалят времето за вземане на решение за покупка, да увеличат средната стойност на поръчка и да създадат удовлетворение от процеса и лоялност в потребителите.
Посочете една ключова според вас тенденция в сферата на електронната търговия, която се е появила през последната една година?
“Ролята на AI за eCommerce - от оптимизиране на най-прости процеси, свързани с рекламата и продуктови описания, до вземането на сложни и комплексни решения, базирани на информация, анализи и препоръки от AI модели.”
Посочете трите най-важни стъпки според вас при стартирането на онлайн магазини, които трябва да се имат предвид, за да бъдат постигнати бързо успешни резултати?
1. Избор на подходяща платформа, съобразена с ресурсите и познанията на търговеца, потребителското преживяване и начина на вземане на решение за покупка на конкретните продукти.
2. Избор на правилна стратегия за популяризиране и продажби.
3. Максимално добро тестване на потребителски интерес, ценова политика, процеси, канали за продажба и офертни предложения.”
Какво ще търсите по време на оценяването, за да отличите успешните магазини от останалите в конкурса eCommerce Awards 2024? (съвети към кандидатстващите)
“При оценяването на кандидатите за наградите eCommerce Awards 2024, ще обръщам специално внимание на магазините, които могат да изпъкнат с креативност, но не за сметка на потребителското изживяване.”
Церемонията по награждаване на третото издание на конкурса eCommerce Awards ще се проведе във форум “Джон Атанасов” в София Тех Парк на 10 октомври 2024 година.