Христо Колев, ръководител “Е-търговия” в tbi bank
Христо Колев, ръководител “Е-търговия” в tbi bank / tbi bank
Темпът на развитие на е-търговията нараства постоянно и иновациите в областта изобилстват. Сред ключовите инструменти за разрастване на клиентската база и увеличаване на печалбите в онлайн магазините е интегрирането на финансови инструменти за разсрочено плащане. Как се развиват разплащателните услуги към онлайн търговците през годините, как се измерва успехът от тях и какви промени в е-търговията предстоят, говорим с Христо Колев, ръководител е-търговия в tbi bank.

Как започна пътуването на tbi в предоставянето на услуги за онлайн търговия и как се развиха те през годините? Какви конкретни услуги предлагате днес на онлайн търговците?

Бизнесът на tbi с онлайн търговците започна в началото на 2012 г. Тогава процесите бяха доста по-различни – клиентите получаваха информация за покупка на изплащане онлайн, но трябваше да подпишат договор на хартия пред представител на куриерска фирма. Днес всичко е изцяло дигитално. Ние предлагаме check-out решения за онлайн магазини, чрез които клиентите могат да закупят стоките на изплащане. Имаме разработени модули за най-често срещаните платформи с отворен код за електронна търговия, API документация, както и интеграция с водещите SaaS решения. Освен това, предоставяме на партньорите си достъп до финансиране, съобразено с постигнатите резултати от партньорството ни. Очакваме скоро да предложим още две нови функционалности, които ще затвърдят лидерската ни позиция.

Подходящи ли са вашите услуги за различни размери на бизнеса и как адаптирате услугите си така, че да отговорят на уникалните нужди на различните онлайн търговци?

tbi помага на всички видове търговци да продават повече - от големите играчи в електронната търговия до малки и големи магазини в България, Румъния и Гърция. Отличаваме се с гъвкавостта си и се стремим да задаваме тенденциите в онлайн пазаруването на вноски. Бяхме първите, които предоставиха изцяло дигитален процес на клиентите си и сега работим върху процес на самообслужване, който ще увеличи продажбите на партньорите ни с минимум 20%. Нашите решения са подходящи както за стартиращи бизнеси с минимален бюджет, така и за огромни корпорации.

Можете ли да дадете примери за успешни проекти и как измервате успеха на вашите услуги за клиентите си?

През 2023 г. отчитаме над 25% ръст при онлайн продажбите в България спрямо 2022 г. Това се дължи отчасти на големия брой нови партньори – 316, както и на увеличаването на броя активни партньори с близо 24%. Най-активни са партньорите ни в големите градове - София, следвана от Пловдив и Бургас. Измерваме успеха с реализирания ръст на продажбите и удовлетвореността на нашите партньори. Имаме добре развита партньорска мрежа и наши мениджъри за ключови клиенти, които защитават интересите на партньорите ни.

Какъв вид поддръжка и обслужване предлагате след внедряването на вашите услуги и как се подготвяте за бъдещите промени в електронната търговия?

В трите пазара, на които оперираме (България, Румъния и Гърция), имаме развита мрежа от мениджъри “Ключови клиенти”, които работят непрестанно с партньорите ни, за да им помогнат да увеличат продажбите си. Имаме и технически екип, който е на разположение при необходимост. Освен това, ние предоставяме на клиентите си иновативни решения като дигиталния процес, процесът по самообслужване и neon картата с предварително одобрен шопинг лимит, достъпни чрез мобилното ни приложение tbi bank app. Изхождайки от бързината в стъпките ни по пътя към развиването на мобилното ни приложение в “super app”, както и движенията на пазара, смятам че онлайн пазаруването ще обхване все по-голяма част от пазара.

електронната търговия
tbi bank

Какви са бъдещите планове на tbi bank за развитието на електронната търговия и финансовите услуги?

Технологиите се развиват стряскащо бързо, но ние се стремим да предлагаме решения, които потребителите търсят днес или биха искали да имат в близко бъдеще. Виждаме риск да създаваме продукти, за които пазарът не е готов, затова търсим балансирано решение. Нашите бъдещи планове включват внедряване на още иновации, базирани на изкуствен интелект и автоматизация, за да предоставим на клиентите по-персонализирано изживяване. Продължаваме да работим върху дигиталните процеси и самообслужването, за да увеличим продажбите на партньорите ни и да затвърдим лидерската си позиция на лидер в алтернативните разплащателни методи. Очаквайте още иновации от нас.