Вече 6 години платформата Gift Tube разширява портфолиото си с услуги и днес е хъб за преживявания с близо 1000 страхотни приключения, които да подариш по личен повод или да включиш в пакета със социални придобивки за служителите.
Gift Tube e оригинална алтернатива на материалните подаръци и стимули за служители и мотивира бизнесите да инвестират в свободното време, хобитата и доброто настроение на своите екипи.
С ваучер за преживяване от Gift Tube винаги подаряваш емоционален и запомнящ се подарък по елегантен начин!
Как и кога стартира бизнесът Gift Tube, разказват основателите му Владимира Коева и Любомила Тотина.
Любомила: Стартирахме платформата през 2018 г. с около 80 преживявания. Половин година ни отне преди това да създадем първите партньорства, но пък повечето от тях запазихме. Помня добре и първия поръчан ваучер – беше за музикален урок по барабани, а датата на поръчката - 13 ноември 2018 г. По това време концепцията да подариш преживяване тук не беше толкова популярна. Нямаше много какво да се проучва на пазара, на потребителското поведение и нагласите. Във Великобритания имаше вече развити платформи, очевидно беше, че идеята е с потенциал.
Владимира: Истината е, че в самото начало нямахме представа, че се захващаме с толкова сложен проект от софтуерна гледна точка. Gift Tube е електронен магазин, но и доста добавени функционалности. Освен издаването на ваучери с уникални кодове и срок на валидност, back end-ът обслужва още доста специфични за бизнеса процеси - резервации на преживявания, замяна на замени, удължавания и др.
Тоест от едната страна имахме да се справим с маркетинговата част, от другата – с техническата. Нищо не се случи набързо и изведнъж, но стана. Днес вече имаме над 52 000 обслужени поръчки, постоянни корпоративни клиенти и голяма клиентска база в цялата страна.
Любомила: Може да се каже, че имаме сериозен принос в развитието на културата на подаряване на преживявания. Потребителското търсене и резултатите в Google за подарък за рожден ден например преди 5 години извеждаше основно физически продукти и стоки, докато към днешна дата резултатите с преживявания бележат сериозен ръст. Което е добра тенденция по няколко причини: очевидно, хората в България вече имат не само потребността, но и възможност да си подаряват емоции, а не вещи.
Ако можете да върнете времето назад и промените едно нещо в бизнеса си, какво би било то?
Владимира: Може би бихме тръгнали по – смело с рекламата, в началото имахме по-плахи опити. Но докато се задвижи машината ги имаше моментите с пробата и грешката.
Какви са основните фактори, които допринасят за успеха на вашата компания?
Любомила: Активност, желание да не стоим на едно място, да пробваме различни подходи. Примерно ние сме единствената онлайн платформа, която отвори и физически обект. Щандът ни в Парадайс център работи вече втора година и обслужва клиенти на живо. „Продуктът“, които предлагаме, изисква добра комуникация – нашите клиенти имат въпроси, колебания дали нещо е подходящо или не за техния близък. И искат да говорят „очи в очи“. Не е като да купиш обувки онлайн – харесваш модела, избираш номер и цвят. Когато подаряваш скок с парашут искаш да знаеш доста повече.
Владимира: Другият фактор за успеха е екипът. Имаме страхотен екип, който приема работата толкова присърце, че има случаи, в които ние с Мила се учим от тях. Трета година вече правим успешни колаборации с нашите партньори – доставчици на услуги. Всеки месец имаме кампания с безплатен подарък. Всеки, който направи поръчка през сайта, получава безплатно и бонус преживяването на месеца. Така партньорите ни презентират свои услуги, а клиентската база на Gift Tube има опцията да ги опита напълно безплатно или при супер преференциални условия.
Какви иновации или нови функционалности планирате да внедрите през следващата година, за да подобрите потребителското изживяване и да увеличите ангажираността на клиентите?
Владимира: През септември пуснахме изцяло обновената си платформа. В новия сайт заложихме много внимание и двата типа клиенти, които имаме – първичните клиенти, който купуват преживяване и вторичните, които ползват ваучера си за преживяване, така че да имат още по-добро потребителско преживяване. Те ще имат достъп до нови функционалности, за да могат да избират, заменят, комбинират услуги, да удължават валидност на ваучери и пр.
Любомила: Внимание отделихме и на корпоративните клиенти. За тях има редица автоматизации – в момента на поръчката да генерираме дигитални ваучери с корпоративен брандинг, компаниите да могат да активират валидност на ваучери на избрана от тях дата, което пък им позволява да разполагат предварително с ваучерите си в офиса и да ги предоставят при повод.
Как бихте завършили изречението: Да се прави онлайн бизнес в България си струва, защото...?
Владимира и Мила: Да се прави онлайн бизнес в България си струва, защото българският потребител е отворен към нови тенденции, любопитен и бързо се учи. Да се прави онлайн бизнес в България си струва, защото тук има креативни програмисти, смели и оригинални рекламисти и въобще хора, с които можеш да реализираш идеите си.
Gift Tube e част от eCommerce Awards 2024 - Конкурсът който търси звездите на онлайн търговията в България! Повече информация за наградите и как да се включите може да намерите тук: https://ecommerceawards.bg.
Gift Tube e оригинална алтернатива на материалните подаръци и стимули за служители и мотивира бизнесите да инвестират в свободното време, хобитата и доброто настроение на своите екипи.
С ваучер за преживяване от Gift Tube винаги подаряваш емоционален и запомнящ се подарък по елегантен начин!
Как и кога стартира бизнесът Gift Tube, разказват основателите му Владимира Коева и Любомила Тотина.
Любомила: Стартирахме платформата през 2018 г. с около 80 преживявания. Половин година ни отне преди това да създадем първите партньорства, но пък повечето от тях запазихме. Помня добре и първия поръчан ваучер – беше за музикален урок по барабани, а датата на поръчката - 13 ноември 2018 г. По това време концепцията да подариш преживяване тук не беше толкова популярна. Нямаше много какво да се проучва на пазара, на потребителското поведение и нагласите. Във Великобритания имаше вече развити платформи, очевидно беше, че идеята е с потенциал.
Gift Tube
Тоест от едната страна имахме да се справим с маркетинговата част, от другата – с техническата. Нищо не се случи набързо и изведнъж, но стана. Днес вече имаме над 52 000 обслужени поръчки, постоянни корпоративни клиенти и голяма клиентска база в цялата страна.
Любомила: Може да се каже, че имаме сериозен принос в развитието на културата на подаряване на преживявания. Потребителското търсене и резултатите в Google за подарък за рожден ден например преди 5 години извеждаше основно физически продукти и стоки, докато към днешна дата резултатите с преживявания бележат сериозен ръст. Което е добра тенденция по няколко причини: очевидно, хората в България вече имат не само потребността, но и възможност да си подаряват емоции, а не вещи.
Ако можете да върнете времето назад и промените едно нещо в бизнеса си, какво би било то?
Владимира: Може би бихме тръгнали по – смело с рекламата, в началото имахме по-плахи опити. Но докато се задвижи машината ги имаше моментите с пробата и грешката.
Какви са основните фактори, които допринасят за успеха на вашата компания?
Gift Tube
Владимира: Другият фактор за успеха е екипът. Имаме страхотен екип, който приема работата толкова присърце, че има случаи, в които ние с Мила се учим от тях. Трета година вече правим успешни колаборации с нашите партньори – доставчици на услуги. Всеки месец имаме кампания с безплатен подарък. Всеки, който направи поръчка през сайта, получава безплатно и бонус преживяването на месеца. Така партньорите ни презентират свои услуги, а клиентската база на Gift Tube има опцията да ги опита напълно безплатно или при супер преференциални условия.
Какви иновации или нови функционалности планирате да внедрите през следващата година, за да подобрите потребителското изживяване и да увеличите ангажираността на клиентите?
Владимира: През септември пуснахме изцяло обновената си платформа. В новия сайт заложихме много внимание и двата типа клиенти, които имаме – първичните клиенти, който купуват преживяване и вторичните, които ползват ваучера си за преживяване, така че да имат още по-добро потребителско преживяване. Те ще имат достъп до нови функционалности, за да могат да избират, заменят, комбинират услуги, да удължават валидност на ваучери и пр.
Любомила: Внимание отделихме и на корпоративните клиенти. За тях има редица автоматизации – в момента на поръчката да генерираме дигитални ваучери с корпоративен брандинг, компаниите да могат да активират валидност на ваучери на избрана от тях дата, което пък им позволява да разполагат предварително с ваучерите си в офиса и да ги предоставят при повод.
Как бихте завършили изречението: Да се прави онлайн бизнес в България си струва, защото...?
Владимира и Мила: Да се прави онлайн бизнес в България си струва, защото българският потребител е отворен към нови тенденции, любопитен и бързо се учи. Да се прави онлайн бизнес в България си струва, защото тук има креативни програмисти, смели и оригинални рекламисти и въобще хора, с които можеш да реализираш идеите си.
Gift Tube e част от eCommerce Awards 2024 - Конкурсът който търси звездите на онлайн търговията в България! Повече информация за наградите и как да се включите може да намерите тук: https://ecommerceawards.bg.