/ eCommerce Awards
Делта Клауд се утвърди, като лидер в хостинг сегмента в България с разработване на индивидуални и специализирани инфраструктурни решения за средни и по-големи онлайн проекти, сред които Happy, bTV, Dir.bg, Ebag, Sopharma, Technopolis и др.

Към всеки проект се подхожда индивидуално с вникване в детайл в същината на бизнес процесите, за да се направи обстоен анализ на текущата инфраструктура и да се предвиди нужната оптимизация и автоматизация на техническите решения. Прилагат се най-актуалните технологии и най-добрите практики от екип с над 10 годишен опит с изключителна експертиза. Най-голямото предимство на Делта Kлауд e високата техническа експертиза на членовете от екипа - системна администрация и DevOps. Изминалите години, в които Delta Cloud управлява и менажира средни и големи проекти на клиенти, оказват влияние върху опита и знанията на нашите експерти от гледна точка на най-добри практики и оптимизация на процесите.

Сред услугите на Delta Cloud са частен клауд - персонализирани инфраструктурни решения, публичен клауд - Cloud VPS, Наети сървъри, Колокация, Системна администрация & DevOps, както и Security решения като Backup и DDoS защита.

Какво ви вдъхнови да подкрепите тазгодишното издание на eCommerce Awards 2024?

Сред ценностите на Delta.BG е подкрепата и подаването на ръка на малките, средните и големите бизнеси за онлайн търговия. Затова с удоволствие и радост подкрепяме eCommerce Academy Awards, благодарение на който онлайн търговците имат възможността да застанат до конкурентите си, да се преборят за своето място в сегмента си и да имат смелостта да приемат и критика, защото тя е градивна. Възхищаваме се на всеки един участник в конкурса eCommerce Awards - не само защото е готов да получи обратна връзка за подобряване на онлайн присъствието на бизнеса си, но и защото е имал изначалната смелост да стартира и да се бори за своя успех. Успехът обича смелите! Сигурни сме, че този конкурс ще даде изключително много ценност на участниците като насоки за подобряване, обратна връзка за важните аспекти, нови переспективи, както и идеи. Подкрепата на такъв вид инициативи за нас е призвание и удоволствие!

Какви са най-големите предизвикателства при създаването на качествено потребителско преживяване в онлайн магазин?

За нас качественото потребителско преживяване в онлайн магазин включва няколко аспекта. Например, с влизането на потребителя в даден онлайн магазин, той очаква да открие това, което търси, и то веднага.

Какво означава това? Онлайн магазините трябва да са наясно с очакванията на аудиторията. Имайки знанията затова, на сайта си - онлайн търговеца трябва да предостави ясна информация за продукта си с определените предимства - цена, качество, доставка и прочие. Потребителят трябва да се ориентира веднага, а за това спомага не само информацията, но и навигацията в сайта.

Другият важен аспект е достъпността на сайта. Като представители на Cloud хостинг услуги, ние осигуряваме наличност на услугата > 99,9%. С други думи, онлайн магазин разположен при нас, е наличен 24/7 за своите потребители. Много онлайн търговци мислят в тази посока по време на пикови натоварвания на сайта като кампании за Черен петък, Коледа и др. Всъщност това е аспект, който не трябва да се пропуска по всяко едно време.

Аспектът - сигурност и защита - изключително важен! Не случайно е изразът - “Security first” ! Няма поколение, което е платежоспособно и да не го е грижа за сигурността на неговите данни - лични и информация за плащания. Много статистики през последните години ни показаха, че сигурността е от съществено значение за клиентите, когато взимат решение да пазаруват от определен онлайн магазин.

Каква е ролята на изкуствения интелект в управлението на онлайн магазини?

За Изкуствения интелект се говори от много години, но тази тема дойде на дневен ред в България последните няколко години. Истината е, че изкуственият интелект започва да играе все по-голяма роля в управлението на онлайн магазините. С навлизането на AI технологиите, онлайн търговците имат възможността да персонализират много повече потребителското преживяване на сайта. Тази персонализация може да бъде за оферти, продукти, на база потребителско поведение, както и дори самия интерфейс на сайта.

Улесняването на управлението на онлайн магазините с AI технологии може да бъде и в аспектите на клиентско обслужване, доставки, анализ на данни и прогнози за продажби.

Какви са вашите съвети за поддържане на дългосрочни отношения с клиентите в електронната търговия?

Всеки един клиент иска да бъде обгрижван и да му се обръща нужното внимание. Понеже ние от Delta.BG знаем това и се грижим, да го осигурим за нашите клиенти.

Нашият съвет към онлайн търговците е за момент да не пропускат грижата за клиентите. А тази грижа се олицетворява в следното:
  • Ясно описано търговско предложение - описание на продукти, структуриране на продукти, ясни насоки за завършване на поръчката;
  • Прозрачност в отношенията - права и задължения на търговеца и клиента;
  • Прозрачност в цената - без скрити такси и удръжки;
  • Информационни текстове - полезно и помощно съдържание;
  • Комуникация - на последно място в списъка и на първо по важност за дългосрочните отношения. Ясни канали за комуникация, бързи отговори и съобщения, които подсигуряват клиентите, че ще получат нужното.

Какво според вас отличава успешния онлайн магазин от останалите?

Успешният онлайн магазин се фокусира върху клиентите. Обръща специално внимание на таргетираната аудитория чрез проследяване на различни потребителски сигнали, вслушва се в думите на клиентите - намира начин за комуникация с клиентите, старае се да надгражда благодарение на обратната връзка от клиентите. Успешният онлайн магазин се адаптира според нуждите на клиентите.

Delta.BG e част от eCommerce Awards 2024 - Конкурсът, който търси звездите на онлайн търговията в България! Повече за наградите можете да видите тук: https://ecommerceawards.bg/