Първото европейско радио за кола навърши 75 години, предава БГНЕС. То беше произведено от германската фирма Blaupunkt, а пускането му на пазара тогава беше съпроводено от опасения, че музикалният оформител по време на пътуването е рисков фактор от гледна точка на сигурността, тъй като е потенциален отклонител на вниманието на водача.
Днес тези опасения звучат не само наивно – в ерата на модерните навигационни системи и връзка с интернет, е смешно да разглеждаме радиото като рисков фактор.
Едновременно с напредъка на високите технологии радиото престана да бъде само радио, и вече е неделима част от т.нар. Infotainment. Но нека се върнем към класическото радио за кола. Слушането на радио през Втората световна война е особено популярно като връзка със света.
Европа закъснява Първото в Европа се появява през далечната 1932 година. Тогава това е придружено със сериозен дебат не само за риска от отклоняване на вниманието при пътуване, но и за това, че германските фирми са „проспали” световния прогрес в тази област. Така например списание „Мотор” пише през 1924 година, когато американците вече имат радио за кола, следното: „В Германия можем да говорим за тъмна нощ по отношение на радиото”. И все пак германско е първото автомобилно радио в Европа - неговата премиера е цели 8 години след тази на американците, и се провежда на берлинското радиоизложение. Масивният радиоприемник на средни и къси вълни AS 5 на производителя Blaupunkt тогава струва 465 марки, което е почти една трета от цената на един нов малък автомобил. За да бъдат предпазени електронните лампи от друсането по пътя, цялото шаси на устройството е поставено върху федерираща плоскост от гумени уплътнения. До подем в развитието и продажбите на радиоприемници за коли се стига обаче едва в края на 50-те години едновременно с масовизирането на автомобила и моторизирането на европейците. През 1959 година Blaupunkt продава 1-милионното си авторадио, като юбилейната бройка тогава се състои от 1 693 отделни части. Моделът Westеrland на същия производител е предшественик на т.нар. Quick-Out радио – апарат, който може да бъде свалян, и който представлява не само защита срещу кражба, но и удобство, тъй като от автомобилно лесно се превръща и в преносимо радио, например за озвучаване на пикник сред природата. Малко по-късно друг европейски производител -Philips пуска на пазара и своя Auto Mignon, което е първата мобилна версия на популярния тогава грамофон. Това устройство представлява на практика един затворен грамофон, чието рамо с игличка се задвижва автоматично след вкарването на плоча в устройството. Прогресът С появата на транзисторната техника радиоприемниците изживяват революция по отношение на размерите си. Моделът Frankfurt на Blaupunkt от 1963 година става първият в света изцяло транзисторен УКВ-радиоприемник за кола, а под същото име 4 години по късно германската фирма пуска на пазара и първото в света стерео авторадио. През 1979 година Becker пък произвежда първото автомобилно радио, управлявано от микропроцесор. С напредъка на технологиите, унифицирането и стандартизацията на моделите постепенно се загубва индивидуалността и чара на тези уреди. От края на 60-те години автомобилното радио вече е авто-радиокасетофон, а от 1985 година и устройство, което може да просвирва компактдискове. С напредъка на технологиите и значителното подобряване качеството на звука тенденцията е към превръщането на автомобила в подвижна концертна зала.