Преходът и медиите са акцент в Медийния панаир 2009
Преходът и медиите са акцент в Медийния панаир 2009 / www.sxc.hu

Преход в медиите и медии в преход е темата на четвъртия Медиен панаир "Журналисти по теория, журналисти на практика". Форумът ще се проведе от 30 ноември до 4 декември във Факултета по журналистика и масова комуникация на Софийския университет "Свети Климент Охридски".

Освен презентации на водещи медии у нас програмата на панаира включва още четири дискусии, представяне на телевизионни и студентски филми, както и книги, посветени на прехода.

Тази година името на откриващата дискусия носи мотото на форума - "Преход в медиите и медии в преход". В обсъждането на темата ще се включат някои от основните действащи лица от медиите през последните две десетилетия, историци и общественици. Дискусията ще бъде насочена и към студентите, връстници на прехода, които правят първи стъпки в сферата на публичната комуникация. В първия ден от форума ще бъде представена и книгата "Размисли за прехода в България".

Вторият ден на медийния панаир продължава с дискусията "Риалити шоу вместо реален живот", която се провежда за четвърти път. Тази година тя ще акцентира върху документалното отвъд риалити формата, заедно с представители на документалния жанр у нас.

В програмата на Медийния панаир са предвидени и две дискусии, посветени на спорта. С темата "Спортна журналистика" водещи спортни журналисти ще акцентират на развитието на спорта и отразяването му в медиите през последните 20 години. На 4 декември четвъртият Медиен панаир ще завърши с традиционната за събитието социална дискусия, която тази година носи името "Спортът за един по-добър свят".

За първи път Медийният панаир има и международно участие. Гости на кръглата маса на 2 декември и на научната конференция на 3 декември са представители на факултети по комуникация в съседните Сърбия, Албания, Турция, Румъния и Словения.

Панаирът е платформа за търсене на пресечната точка между двете неделими части на журналистическата професия - теорията и практиката. По традиция в организацията на събитието са ангажирани Фондация "За ново партньорство в журналистиката", със съдействието на PRoPR Агенция. Тази година Медийният панаир и научните дискусии са подкрепени финансово от два проекта на университета за научноизследователска дейност, ръководени от доц. д-р Мария Нейкова и проф. дсн Петранка Филева.

Програмата на Медиен панаир 2009 можете да намерите на официалния блог на адрес http://mediafair.wordpress.com/.