98540
Младите шофьори имат прекалено самочувствие на пътя
Ръчната спирачка не е играчка и в никакъв случай не трябва да се дърпа в движение. Това коментира пред Дарик председателят на Академия за безопасно шофиране "Павел Жеков" - Васил Жеков.
Кой е с предимство? Вижте снимката, която скара стотици шофьори
Професионалният автомобилен състезател отбеляза, че младите шофьори имат прекалено самочувствие на пътя и това често е причина за липса на правилна преценка при рискови ситуации. "Строго е забранено да се експериментира по улиците. Тези, които го правят, не са отговорни само за техния живот, но и за живота на останалите. А те не се замислят, че застрашават живота и на останалите", коментира Жеков.
Автошколи взимат пари за 31 часа обучение, кандидатите карат едва 10
Всички сме били нови шофьори и всеки иска да изпита удоволствието от шофирането, признава той. "За съжаление в България няма къде да се случи това нещо. Почти във всички държави има писти, полигони, където това да се случва. Места, където да се изразходва тази енергия, агресия", допълва Васил Жеков.
“Гражданската отговорност“ ще зависи от поведението на пътя
"Шофьорите не знаят, че колата е нещо много опасно и съществуват физични закони, които трябва да бъдат изучени, за да могат да си позволят въобще да правят каквото и да е с автомобила", коментира още автомобилният състезател.
И дава пример с ръчната спирачка. "Тя не трябва да се пипа в града", категоричен е той. "Ръчната спирачка е направена колата да не потегля, ако е под наклон. И в професионалните среди тя се използва от пилотите в състезания. По никакъв начин ръчната спирачка не трябва да бъде опъвана от шофьорите в градски условия", поясни пред Дарик председателят на Академията за безопасно шофиране.
Кой е с предимство? Вижте снимката, която скара стотици шофьори
Професионалният автомобилен състезател отбеляза, че младите шофьори имат прекалено самочувствие на пътя и това често е причина за липса на правилна преценка при рискови ситуации. "Строго е забранено да се експериментира по улиците. Тези, които го правят, не са отговорни само за техния живот, но и за живота на останалите. А те не се замислят, че застрашават живота и на останалите", коментира Жеков.
Автошколи взимат пари за 31 часа обучение, кандидатите карат едва 10
Всички сме били нови шофьори и всеки иска да изпита удоволствието от шофирането, признава той. "За съжаление в България няма къде да се случи това нещо. Почти във всички държави има писти, полигони, където това да се случва. Места, където да се изразходва тази енергия, агресия", допълва Васил Жеков.
“Гражданската отговорност“ ще зависи от поведението на пътя
"Шофьорите не знаят, че колата е нещо много опасно и съществуват физични закони, които трябва да бъдат изучени, за да могат да си позволят въобще да правят каквото и да е с автомобила", коментира още автомобилният състезател.
ThinkStock/Getty Images
И дава пример с ръчната спирачка. "Тя не трябва да се пипа в града", категоричен е той. "Ръчната спирачка е направена колата да не потегля, ако е под наклон. И в професионалните среди тя се използва от пилотите в състезания. По никакъв начин ръчната спирачка не трябва да бъде опъвана от шофьорите в градски условия", поясни пред Дарик председателят на Академията за безопасно шофиране.